Podczas przedświątecznych zbiórek, które odbyły się w sklepach Lidl Polska, zebrano blisko 25 000 kg żywności dla potrzebujących w całej Polsce.
Święta to wyjątkowy czas, w którym tradycyjnie pomagamy tym, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji. Potrzebujących, także z powodu pandemii, jest coraz więcej, dlatego Lidl Polska, we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, po raz kolejny wziął udział w przedświątecznych zbiórkach żywności. Odbyły się one w dwa, poprzedzające Wielkanoc weekendy, podczas których zebrano blisko 25 000 kg żywności.
Współpraca z Caritas Polska
Lidl Polska już od wielu lat współpracuje z Caritas Polska. Oprócz organizowania zbiórek żywności, aktywnie bierze udział w Programie „Spiżarnia Caritas” mającym na celu ograniczenie marnowania żywności i jednoczesne wsparcie osób potrzebujących pomocy żywnościowej. Sieć od 2018 roku wspiera również renowację i wyposażenie jadłodajni prowadzonych przez Caritas Polska z myślą o osobach bezdomnych i będących w trudnej sytuacji życiowej.
Współpraca z Federacją Banków Żywności
Od początku istnienia Lidl Polska, czyli od 2002 roku, sieć współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności. Razem prowadzimy wiele akcji charytatywnych, które mają zapewnić żywność osobom potrzebującym jak i liczne działania edukacyjne, których celem jest uwrażliwienie na ten temat klientów. Dwa razy w roku w części sklepów Lidl odbywają się świąteczne zbiórki żywności dla potrzebujących, a każde takie działanie to kilkadziesiąt ton żywności dla osób, które jej potrzebują.
Sieć jest także partnerem projektu „EkoMisja – Nie marnuję!”, który ma na celu zintensyfikowania dyskusji na temat problemu marnowania zasobów. W latach 2018-2020 do projektu dołączyło ponad 200 szkół podstawowych z 12 województw, odbyło się ponad 1300 zajęć, w których uczestniczyło 35 000 dzieci.
Wielkanocna pomoc
–Cieszymy się, że nasi klienci tak chętnie wzięli udział w przedświątecznych zbiórkach żywności. Współpraca z Caritas Polska i Federacją Banków Żywności, jest dla nas bardzo ważna, bo dzięki niej, można pomóc tak wielu potrzebującym
– mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR w Lidl Polska.
Dziękujemy wszystkim klientom, którzy wzięli udział w zbiórkach i zapraszamy do wspierania kolejnych akcji Lidl Polska.