8 mln Fajniaków za 620 mln naklejek

Gang Fajniaków to nie tylko najsympatyczniejszy gang świata, ale dzięki klientom Biedronki, także najliczniejszy. Sieć Biedronka podsumowała swoją ostatnią akcję lojalnościowo-edukacyjną i okazało się, że wydała swoim klientom 8 milionów Fajniaków, a to o milion więcej niż jest wszystkich dzieci w Polsce. Książek o przygodach Gangu Biedronka wydała zaś 1,2 mln, czyli prawie tyle, co wszystkich mieszkańców województwa świętokrzyskiego. Wiadomo już też, który Fajniak cieszył się największym powodzeniem – laur najpopularniejszego pluszaka zdobył Piesek Piotruś.

 

27 sierpnia tego roku dzieci w całej Polsce usłyszały o nowych pluszowych superbohaterach Biedronki. Chmurka Celinka, Słońce Sonia, Kropla Ksenia, Drzewo Dobromir, Foka Frania, Jarzębina Julka, Piesek Piotruś, Dąb Dyzio, Ważka Wiola i Smog Stefek z Gangu Fajniaków uczyły o wartości dbania o przyrodę, pokazywały, jak można troszczyć się o planetę na co dzień, a nawet pomagały wspierać polską gospodarkę. Biedronka przyznawała bowiem dodatkowe naklejki potrzebne do uzbierania kolekcji pluszaków za kupno produktów, które np. tworzyły w Polsce miejsca pracy. To sprawiło, że w czasie trwania akcji klienci sieci wsparli polską gospodarkę kwotą blisko9,7 mld zł.

 

Od tamtego dnia minęły niecałe 4 miesiące, podczas których Fajniaki stały się ulubieńcami dzieci w Polsce. W zakończonej 5 grudnia akcji Biedronka wydała ok. 8 milionów maskotek, a klienci sieci zebrali ok. 620 milionów naklejek.

 

Programy edukacyjno-lojalnościowe Biedronki zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem naszych klientów: do tej pory, we wszystkich edycjach akcji z maskotkami w roli głównej wydaliśmy już prawie 35 mln maskotek i ok. 4 mln książek. Dzięki temu czujemy, że mamy realny wpływ na edukację najmłodszych. Nasi bohaterowie są przecież nie tylko sympatycznymi pluszakami: stoi za nimi ważny przekaz. W przypadku Fajniaków to dbałość o przyrodę i wsparcie polskiej gospodarki. To, że Gang Fajniaków był tak popularny, oznacza więc, że ten ważny przekaz trafił do milionów odbiorców

Beata Jankowiak, dyrektorka marketingu sieci Biedronka.

Kto na podium?

 

Pierwszymi Fajniakami, jakie trafiły ręce klientów Biedronki, były Ważka Wiola i Kropla Ksenia. Z czasem każdy członek Gangu miał już swoich zagorzałych fanów. Okazało się, że największą popularnością cieszył się Piesek Piotruś. Tuż za nim uplasowało się Drzewo Dobromir, a podium zamyka Kropla Ksenia.

 

Mali odbiorcy pokochali nie tylko same Fajniaki, ale i książki o ich przygodach. Wszystkie 3 tytuły rozeszły się w imponującej liczbie ok. 1,2 mln egzemplarzy.

 

Ale nie tylko liczba wydanych Fajniaków oraz książek o nich robią wrażenie. Fani Fajniaków pokochali też bajki i piosenki o nich, które można zobaczyć na YouTube. Spoty z Gangiem zajęły 1. miejsce w sierpniu i październiku w rankingu przygotowywanym przez polski zespół YT. Jego wynik ustalany jest w oparciu o dane obrazujące zaangażowanie użytkowników – liczbę odsłon oraz odtworzeń. Aktualna liczba wyświetleń dwóch spotów ujętych w rankingu to ponad 5 mln, a piosenki o Fajniakach wyświetlono 7,6 milionów razy.