Firma ujednolicila system parkingowy w sklepach w całej Polsce. Od końca stycznia parkingi sieci obsługiwane są tylko przez dwóch niezależnych operatorów i wszędzie obowiązują te same zasady korzystania z miejsc postojowych. W ten sposób sieć wyszła naprzeciw oczekiwaniom klientów, podnosząc komfort robienia zakupów. Wprowadzone zasady dotyczą jedynie płatnych parkingów Aldi, które obecnie funkcjonują na terenie 38 sklepów w Polsce.
Sieć wprowadzała system parkingowy do swoich sklepów na przełomie 2017 i 2018 roku, współpracując w tym zakresie z kilkoma różnymi firmami, z których każda miała własne zasady funkcjonowania parkingu.
W trosce o jakość obsługi naszych klientów postanowiliśmy ujednolicić system tak, aby w każdym sklepie, niezależnie od dzielnicy, a nawet miasta obowiązywały te same zasady. Dzięki temu klienci łatwo przyzwyczają się do sposobu funkcjonowania parkingów i nie będą musieli za każdym razem szczegółowo analizować obowiązującego regulaminu – mówi Agata Biernacka z biura prasowego Aldi. Zdecydowaliśmy się na współpracę z dwoma operatorami w zakresie obsługi parkingów – firmą APCOA na północy kraju, a także w rejonie Dolnego Śląska i województwa opolskiego oraz TD SYSTEM w rejonie Małopolski i Śląska– dodaje Agata Biernacka.
W każdym sklepie objętym systemem parkingowym, pierwsza godzina postoju jest bezpłatna, konieczne jest jednak wcześniejsze pobranie biletu z parkometru oraz umieszczenie go za przednią szybą w widocznym z zewnątrz miejscu. Jak wskazują wewnętrzne analizy sieci jest to optymalny czas potrzebny na zrobienie zakupów. Każda kolejna godzina podlega opłacie w wysokości 4 zł. W pierwszym okresie obowiązywania nowych zasad, w przypadku ich naruszenia, obie firmy obsługujące parkingi Aldi będą jedynie wydawały upomnienia, bez naliczania dodatkowych opłat.
Ujednolicenie systemów parkingowych wsparte jest stałą kampanią informacyjną w postaci tablic instruujących o zasadach obowiązujących na parkingu, które znajdują się przy wjeździe, na słupach latarni oraz przy miejscach parkingowych.
Dodatkowo, przy wejściu do sklepów umieszczony jest parkometr wraz z tablicą z regulaminem i cennikiem. Na drzwiach wejściowych sklepów znajdują się plakaty z informacją o konieczności pobrania biletu. Sieć zadbała także o komunikaty wewnątrz sklepów – przy kasach pojawią się ulotki informacyjne.
Celem działania parkingów przysklepowych jest zapewnienie klientom miejsc parkingowych na czas robienia zakupów. Klienci Aldi niejednokrotnie mierzyli się z sytuacją, w której miejsca parkingowe przeznaczone dla nich, zajmowane były przez osoby wykorzystujące parkingi sklepów do celów prywatnych, np. jako całodzienne miejsca postojowe.
źródło: informacja prasowa Aldi