Sieć sklepów ALDI wprowadziła do swojej oferty nową markę własną – ŚwieżeJesz. Nowym brandem oznaczone zostaną warzywa i owoce dostępne w ALDI, spośród których ponad połowa to produkty pochodzące od polskich rolników i sadowników. Wprowadzenie marki ŚwieżeJesz to kolejny krok sieci w celu podkreślenia eksponowanego przez markę atutu świeżości.
Marka ŚwieżeJesz to nowe podejście ALDI do oferty warzyw i owoców dostępnych w sklepach sieci. Pod brandem znajdą się docelowo wszystkie pakowane warzywa i owoce oraz wybrane sprzedawane na sztuki produkty z tej kategorii. Już teraz pod marką ŚwieżeJesz dostępne są m.in. takie produkty jak: borówka amerykańska, maliny, pieczarki, seler z nacią, pietruszka czy boczniaki. Na potrzeby marki stworzona została specjalna identyfikacja wizualna w postaci etykiet, owijek oraz zawieszek, spośród których część swoim kształtem nawiązuje do kształtu produktu, na którym się znajdują.
Na nowych oznaczeniach oprócz logotypu marki ŚwieżeJesz, znajdują się: kod EAN lub kod PLU, informacje o dostawcy i kraju pochodzenia produktu. Produkty polskiego pochodzenia oznaczane są dodatkowo specjalnym symbolem Produkt Polski.
W swoich działaniach ALDI stawia na współpracę z krajowymi dostawcami. Spośród dostępnego w tej kategorii asortymentu, ponad połowa produktów to produkty pochodzące od polskich rolników i sadowników.
Wprowadzenie marki ŚwieżeJesz to krok ALDI w celu podkreślenia dbałości o świeżość. Każdego miesiąca niezależnie od regulacji prawnych ALDI prowadzi serię badań laboratoryjnych w akredytowanych jednostkach, które umożliwiają kontrolę świeżości produktów z różnych kategorii. Poza zewnętrznymi audytami sieć wprowadziła także wysokie standardy wewnętrznej kontroli towarów, co przekłada się na funkcjonowanie całego łańcucha dostaw. Sieć współpracuje z lokalnymi wytwórcami, dzięki czemu w sklepach przybywa produktów z certyfikatami takimi jak: Jakość i Tradycja czy Dziedzictwo Kulinarne.