Biedronka ma ponad trzy tysiące sklepów w całej Polsce, które każdego dnia odwiedzają 4 miliony Polaków. Jako największa sieć handlowa w Polsce, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności, która na niej spoczywa. Dlatego nie tylko wdraża prośrodowiskowe rozwiązania, które opisuje w pierwszym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju, ale także jest partnerem głównym 8. Edycji Targów CSR. Przedstawiciele sieci wezmą tam udział w dyskusji o przyszłości świata i ekoprojektowaniu, głównie w kontekście plastiku w opakowaniach produktów.
Przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, ochrona bioróżnorodności oraz odpowiedzialna gospodarka odpadami to od lat priorytety Biedronki. Właśnie dlatego w wielu obszarach – od zakupów, przez logistykę, organizację pracy sklepów, po edukację pracowników i klientów – sieć stara się zmniejszać oddziaływanie na środowisko. W tym roku Biedronka opublikowała pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju, ale także została członkiem-założycielem Polskiego Paktu Plastikowego, którego celem jest zmiana modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach. W ramach kolejnych działań, sieć została partnerem głównym Targów CSR, by podjąć dyskusję na temat plastiku i jego ograniczania. Targi odbędą się w dniach 5-9 października, a przedstawicieli Biedronki będzie można spotkać wirtualnie już pierwszego dnia, czyli w poniedziałek, 5 października o godzinie 10.30.
W sieci Biedronka od lat wdrażamy działania z zakresu ekoprojektowania, co jest dla nas powodem do dumy. Co konkretnie robimy? Promujemy stosowanie opakowań z jednorodnych materiałów, które nadają się do recyklingu, oraz wykorzystanie do ich produkcji materiałów z surowców wtórnych. Zamieniamy też plastik na inne materiały wszędzie tam, gdzie to możliwe i odchudzamy opakowania. Na przykład usunięcie plastikowych granulek z kosmetyków Be Beauty, Dentix i Cler wyeliminowało aż 1,5 tony mikroplastiku rocznie, a to tylko jedno z wielu naszych działań.
Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska w sieci Biedronka