Biedronka wsparła polskie nadzieje na Mundial

W Warszawie rozegrano IX edycję turnieju, w trakcie którego o tytuł Mistrza Polski powalczyły dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych z całego kraju.

400 zawodników z różnych zakątków kraju, piłka i murawa. A do tego wielkie emocje, które towarzyszyły uczestnikom Mistrzostw Polski Dzieci z Domów Dziecka.

Tu dla każdego należą się brawa, bo żeby tu się dostać trzeba po prostu potrafić grać w piłkę. Ale tak naprawdę nie nagroda się liczy, najważniejsza jest zabawa – mówi Konrad Sieracki, bramkarz Horyzontu Kołaczkowo.

 

Starsze dzieciaki pilnują młodszych i zachęcają je do treningów, by jak najlepiej zaprezentowały placówkę – opowiada Sylwester Trześniewski, prezes Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial”. – Bardzo ważny jest też fakt, że na naszym turnieju zawiązują się przyjaźnie nie tylko pomiędzy zawodnikami, ale także trenerami, którzy wymieniają się uwagami na temat pracy z dziećmi. Mamy sygnały, że nawiązane podczas Mistrzostw kontakty owocują odwiedzinami podopiecznych jednej placówki w innej, w czasie ferii czy wakacji. To już naprawdę jest jedna wielka piłkarska rodzina – dodaje.

 

Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka od lat wspierają także byli reprezentanci Polski, wśród których w tym roku znaleźli się m.in. Dariusz Dziekanowski, Tomasz Kłos, Radosław Majdan, Marek Jóźwiak, Robert Podoliński i Radosław Gilewicz.

Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka to dla nas niezwykle ważne wydarzenie, które pokazuje dzieciom, że warto marzyć i warto wierzyć w swoje marzenia. Przykłady byłych uczestników Mistrzostw pokazują, że dzięki udziałowi w zawodach, wielu z nich otrzymuje szansę na kontynuację piłkarskiej przygody i może kiedyś założy koszulkę piłkarskiej reprezentacji Polski, której Biedronka również jest sponsorem – mówi Anetta Jaworska – Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

 źródło: informacja prasowa Jeronimo Martins