Biedronka wspiera lokalnych producentów

Dzięki akcji Biedronki „Czas na wspieranie małych producentów” kolejne produkty zyskują nowych fanów wśród klientów sieci. O zainteresowaniu akcją świadczy liczba zgłoszeń, która od ogłoszenia akcji w połowie kwietnia osiągnęła już blisko 800. Wszystkie są sukcesywnie analizowane, a kolejne nowe propozycje od lokalnych producentów trafiają do oferty sieci. Wśród nowych produktów w ofercie Biedronki są także owoce od regionalnych dostawców – jabłka odmiany Idared spod Brodnicy, a także jogurt naturalny z OSM Garwolin, czy kultowa oranżada Bolek i Lolek.

 

Zdecydowana większość, bo aż 90% nadesłanych zgłoszeń, dotyczy produktów spożywczych, a więc tego, czego przede wszystkim poszukują klienci sieci. Na kolejnym miejscu znajdują się propozycje kosmetyków tj. blisko 8%, a pozostałe to tzw. non-food i chemia gospodarcza. Zgłoszenia napływają stale z całej Polski, a gdyby analizować przedsiębiorczość regionów miarą liczby zgłoszeń, najbardziej aktywne jest województwo małopolskie – 13% wszystkich zgłoszeń. Następnie ex-aequo mazowieckie i śląskie (po 12%), na czwartym miejscu jest Wielkopolska (10%)​.

 

– Nasza akcja pokazuje jak wielki potencjał drzemie w mniejszych, lokalnych producentach. Cieszymy się, że z każdym tygodniem wprowadzamy coraz więcej ich produktów do naszej oferty. Korzystamy na tym wszyscy – producenci znajdując kolejnych odbiorców, klienci kupując regionalne smaki w ich ulubionej sieci handlowej, a Biedronka stale poszerzając swoją ofertę. – mówi Michał Gontarz, dyrektor handlowy odpowiedzialny w sieci Biedronka m.in. za program „Czas na wspieranie małych producentów”

 

W tym tygodniu Biedronka oferuje regionalnie blisko 40 propozycji. Od czwartku 28.05 w ofercie znajdą się m.in. takie rarytasy jak jogurt naturalny gęsty OSM Garwolin 330g (1,99 zł za opk.), kiełbasa królewska Lenart (3,49 zł za 100g), czy kultowa oranżada gazowana Bolek i Lolek 330ml (2,99 zł za but.). Pełnoletni miłośnicy gazowanych napojów regionalnych odnajdą ofertę aż 6 różnych produktów, a także Eliksir z kwiatu czarnego bzu z domu Rembowskich (8,99 zł za but. 500 ml), czy szeroko znaną i lubianą wodę Staropolanka 2000 (1,29 zł za but. 1,5l).

 

Lokalne zgłoszenia dotyczą też polskich warzyw i owoców. Biedronka w swojej strategii od lat kładzie nacisk na oferowanie klientom polskich produktów z tej kategorii. Do tej pory do programu zgłosiło się 20 producentów z tej kategorii. Biedronka analizuje możliwości współpracy z nimi w obecnym i przyszłym sezonie, a z pierwszymi już rozpoczęła regularne dostawy.

 

– Gdy dowiedziałem się o programie „Czas na wspieranie małych producentów” pomyślałem, że to szansa dla naszej rodzinnej firmy, żeby nawiązać współpracę na poziomie lokalnym i zapewnić współpracę z dużym renomowanym odbiorcą. Biedronka wyraziła zainteresowanie naszymi jabłkami i od połowy maja regularnie, co tydzień, dostarczamy odmianę Idared do centrum dystrybucyjnego Biedronki w Grudziądzu, a jednocześnie przygotowujemy się do rozpoczęcia dostaw naszego brokułu. – mówi Cezary Stachewicz, właściciel gospodarstwa spod Brodnicy

 

Akcja „Czas na wspieranie małych producentów” jest prowadzona przez Biedronkę bezterminowo, a produkty trafiają do specjalnej oferty regularnie co dwa tygodnie.