Coca‑Cola pracuje nad stworzeniem butelki wykonanej w 100% z papieru – innowacyjnej technologii pakowania, która może pomóc nam osiągnąć cel firmy – świat bez odpadów.
Wspólnie z firmą Paboco i trzema innymi firmami ze społeczności Paboco Pioneer, pracowano nad zbadaniem koncepcji butelki papierowej. Firma jest teraz na etapie prototypu pierwszej generacji.
„Naszą wizją jest stworzenie papierowej butelki, którą można poddać recyklingowi jak każdy inny rodzaj papieru, a ten prototyp jest pierwszym krokiem na drodze do osiągnięcia tego celu. Papierowa butelka otwiera zupełnie nowy świat możliwości pakowania i jesteśmy przekonani, że papierowe opakowanie ma do odegrania rolę w przyszłości”
– mówi Stijn Franssen, kierownik ds. innowacji w dziale badań i rozwoju opakowań w Coca-Cola w regionie EMEA, który pracuje nad projektem.
„Prototyp pierwszej generacji papierowej butelki nadal składa się z papierowej powłoki (otoczki) z plastikowym zamknięciem i plastikową wyściółką w środku. Plastik, którego używamy, jest wykonany w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu, który po użyciu może zostać ponownie przetworzony. Jednak naszą wizją jest stworzenie papierowej butelki, którą można poddać recyklingowi jak każdy papier. Następnym krokiem jest znalezienie rozwiązania pozwalającego na stworzenie butelki bez plastikowej warstwy ”
Trwają dokładne testy
„Zastanawiamy się również, jak nasi konsumenci zareagują na papierową butelkę. Rozważamy takie kwestie, jak: kiedy i gdzie można byłoby ją sprzedawać oraz jak można ją poddać recyklingowi. Butelkę należy zbadać z każdej perspektywy, aby mieć pewność, że projektujemy ją najlepiej, jak to tylko możliwe”
– mówi Stijn.
Jest optymistą, wierzy, że przyszłe rozwiązania technologiczne pomogą zrealizować wizję papierowej butelki, którą można poddać recyklingowi jak papier – rodzaj technologii pakowania, która może być częścią asortymentu opakowań Coca-Cola i która może być stosowana do szerokiej gamy napojów.
„To wszystko jest częścią naszej drogi do znalezienia najbardziej zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, aby ludzie mogli cieszyć się naszymi napojami w sposób odpowiedni dla nich i dla naszej planety”
źródło: www.coca-cola.pl