Czekolada mleczna bez mleka. Pierwsze w Polsce w 100% wegańskie słodycze reklamowe

Z okazji Dnia Czekolady Slodkie wprowadza do swojej oferty produkty wykonane ze 100% wegańskiej czekolady NXT Dairy Free. W efekcie współpracy jednego z europejskich liderów w branży z firmą Barry Callebaut pierwszy raz na polskim rynku pojawiły się mleczne słodycze reklamowe bez nabiału. Nowe pokolenie czekolad NXT to smaczna i ekologiczna alternatywa dla tradycyjnej czekolady.

Pionier wśród wegańskich słodyczy reklamowych

Marka Slodkie, od 25 lat specjalizująca się w czekoladowych słodyczach reklamowych, przeciera szlaki i z okazji Dnia Czekolady (12 kwietnia) rusza z zupełnie nową serią wegańskich słodyczy reklamowych. Nowe produkty będą stworzone ze 100% roślinnej czekolady NXT Dairy Free pochodzącej od producenta Barry Callebaut. Jest to pierwsza odsłona tej czekolady na polskim rynku reklamowym.

Anna Garmada

Świat i rynek spożywczy zmieniają się na naszych oczach, a firma Slodkie dotrzymuje mu kroku. Zauważyliśmy, że na polskim rynku słodyczy reklamowych brakuje produktów premium przeznaczonych w pełni dla wegan oraz osób unikających laktozy, a ocenia się, że 65% populacji ma trudności z jej trawieniem. Dlatego jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy na rynek reklamowy produkty z czekolady NXT niezawierające nawet śladowych ilości mleka czy innych składników odzwierzęcych i alergenów. Doskonałą okazją do ogłoszenia tej premiery okazał się zbliżający Dzień Czekolady, który jest prawdziwym świętem w naszej branży

– mówi Anna Garmada, Prezes Zarządu Slodkie.

 

Jak podkreśla firma Barry Callebaut – szwajcarski przetwórca, od którego Slodkie pozyskuje składniki do wytwarzania swoich upominków – czekolada NXT Dairy Free to najsmaczniejsza i najbardziej kremowa alternatywa dla mlecznej czekolady na świecie, dodając, że jest to przyjemność wyśmienitej, kremowej, delikatnej czekolady bez śladowych ilości mleka.

Czekolada mleczna bez mleka

Nowa, wegańska linia NXT Callebaut spełnia najwyższe standardy w branży czekoladowej. W przeciwieństwie do innych czekolad wegańskich, bezmleczna gama Callebaut NXT nie zawiera nawet śladowych ilości nabiału, soi, orzechów i glutenu. Poza wysokiej jakości kakao, ma w składzie także alternatywę dla mleka pozyskiwaną z rośliny chufa, zwanej także orzechem tygrysim lub migdałem ziemnym. Składnik ten charakteryzuje się niezwykłą kremowością, bogatym smakiem i delikatnością, przez co stanowi idealny zamiennik mleka krowiego. Czekolady te są produkowane na specjalnych liniach, które nie mają żadnego kontaktu z nabiałem czy orzechami. W ten sposób NXT Dairy Free spełnia najwyższe standardy żywności na świecie. 

 

Produkty bez nabiału (dairy-free) to najwyższy i najsurowszy standard na rynku. Podczas gdy czekolady wegańskie, certyfikowane wegańskie lub pochodzenia roślinnego mogą nadal posiadać śladowe ilości nabiału, czekolady NXT gwarantują brak wykrywalnych śladów nabiału i  białka mleka. Aby zagwarantować tę certyfikację, produkujemy czekolady NXT w ściśle hermetycznym środowisku produkcyjnym.

– podkreśla Agata Baldwin, Trade Marketing Specialist w Barry Callebaut Polska

 

Warto podkreślić, że czekolada NXT, stworzona w 100% z roślin, jest wolna od „E” dodatków, sztucznych aromatów i barwników. Mleko zastąpione chufą pozwala cieszyć się smakiem mlecznej czekolady nawet osobom z nietolerancjami pokarmowymi bez obawy o reakcję alergiczną. Produkty przygotowane na bazie czekolady NXT są nie tylko zdrowsze, ale również eco-friendly. Wszystkie składniki pochodzą z odnawialnych źródeł, a ograniczenie przemysłu mlecznego na rzecz rolnictwa opartego na roślinach skutkuje mniejszą emisją CO2, mniejszym zużyciem wody i energii. Wegański wariant mlecznej czekolady jest więc lepszy nie tylko dla zdrowia, ale również dla planety.

Agata Baldwin

Trend produktów wegańskich jest już bardzo rozwinięty w krajach Europy Zachodniej i coraz więcej firm dostrzega w nim duży potencjał. Ma to związek m.in. z wchodzeniem na rynek konsumencki nowego Pokolenia Z, czyli osób w wieku 18-25 lat. Na naszej planecie to 2 miliardy ludzi, którzy mają zupełnie inne oczekiwania względem rynku. Nowe pokolenie konsumentów żyje pozytywnie i  dokonuje wyborów, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę, społeczeństwo i samopoczucie. Marki, które wyjdą im naprzeciw, mają szansę na wysoki rozwój w przyszłości

dodaje Agata Baldwin z Barry Callebaut.

Wegańska oferta firmy Slodkie

Obecnie w ofercie marki Slodkie dostępnych jest pięć produktów przygotowanych na bazie czekolady NXT Dairy Free. Są to: Czekoladka Vista, Czekoladowa Karta 20 g, czekolada Mini Modern Bar, Tabliczka Czekolady w Kopercie 70 g, a także Chocolate Bites w zestawie lub pojedynczych tafelkach. Wszystkie produkty z wegańskiej czekolady posiadają biodegradowalne opakowania oraz certyfikowany karton FSC, co podkreśla holistyczne podejście firmy do dbałości o jakość wyrobu.  Slodkie zdradza, że w kolejnych kwartałach planuje poszerzyć ofertę słodyczy z czekolady NXT. 

Wprowadzenie na rynek produktów z czekolady 100% wegańskiej było długotrwałym procesem. Praca z nową formułą czekolady zawsze wymaga zaangażowania całego zespołu, który dokłada wszelkich starań, aby uzyskać finalnie jak najlepszą formę, smak i jakość wyrobów czekoladowych. Cieszymy się, że jesteśmy na etapie, gdy z naszej Czekoladowni wychodzą pierwsze produkty z czekolady NXT. To duży krok naprzód w naszej firmie! Liczymy, że te czekoladki będą cieszyły się zainteresowaniem nie tylko naszych dotychczasowych, ale także nowych Klientów.

podkreśla Anna Garmada

Słodkie upominki z linii NXT Dairy Free posiadają certyfikat fundacji Cocoa Horizons. Świadczy on o wykorzystywaniu składników pochodzących ze zrównoważonych upraw kakaowców oraz stosowaniu etycznych praktyk. Wegańska linia produktów to nie jedyny krok firmy Slodkie w stronę ekologii. Producent oferuje m.in. biodegradowalne opakowania, które nie zanieczyszczają środowiska naturalnego oraz pomagają zmniejszyć ilość odpadów. Dodatkowo, od 2022 roku, dzięki współpracy z Fundacją Las na Zawsze, za każde złożone zamówienie, firma Slodkie sadzi metr kwadratowy lasu. Co więcej, marka dba o zrównoważoną logistykę, współpracując z prośrodowiskowymi przewoźnikami, którzy kładą szczególny nacisk na ograniczenie emisji CO2.