Czekolada NXT od SLODKIE wyróżniona wśród największych w Polsce inicjatyw CSR

W 21. raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazła się innowacyjna czekolada NXT generation, którą SLODKIE, producent słodyczy reklamowych, wprowadziło do oferty w minionym roku. „Mleczna” czekolada bez mleka, czyli alternatywa dla osób unikających laktozy, znalazła się w największym polskim przeglądzie inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju za 2022 rok.

Czekolada NXT od SLODKIE to jedno spośród 1705 działań o charakterze CSR zgłoszonych do 21 edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Jest on przygotowywany rokrocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu już od 2002 roku. Choć firmie SLODKIE odpowiedzialne podejście względem ludzi, zwierząt i środowiska bliskie jest od lat, to w tym roku po raz pierwszy zgłoszono działania do raportu dobrych praktyk.

Mam wrażenie, że społeczna odpowiedzialność biznesu cechowała naszą firmę jeszcze wówczas, gdy termin CSR niewiele Polakom mówił. Moi rodzice, którzy założyli SLODKIE, wpisali w DNA firmy odpowiedzialne podejście zarówno w stosunku do ludzi, jak i planety. Stąd decyzja o wprowadzeniu do naszej oferty linii czekolad NXT generation, która w tym roku znalazła się w raporcie Odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Jestem szalenie dumna z tego osiągnięcia i cieszę się, że nasze starania zostały docenione!

– komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE.

Co wyróżnia czekoladę NXT?

Jest to rewolucyjna w branży słodyczy reklamowych roślinna linia czekolad bez śladowych ilości mleka i jakichkolwiek innych alergenów. Ten produkt jest przede wszystkim bezpieczny do spożycia nawet dla osób bardzo wrażliwych na laktozę, gluten, soję czy orzechy. W efekcie – zarówno w biurach, w ramach słodkich upominków tworzonych dla biznesu czy podczas konferencji – osoby z nietolerancjami pokarmowymi nie muszą zastanawiać się, czy mogą sięgnąć po daną słodycz. Dzięki produktom z czekolady NXT, mogą swobodnie kosztować wyjątkowo kremowych i jednocześnie bezpiecznych słodkości. Czekolada NXT stanowi bazę do różnych brandowanych słodyczy, zatem jest dostępna zarówno w formie tabliczki, jak i innego, dowolnego kształtu. 

Każdego roku wprowadzamy kolejne proekologiczne aktywności odnoszące się do kluczowych obszarów naszej działalności – produktów, materiałów, opakowań, logistyki, procesu produkcji, a także segregacji i minimalizowania odpadów. Miniony rok był dla nas kluczowy, ponieważ właśnie wtedy, dokładnie w Dzień Czekolady (12 kwietnia 2022 r.) wprowadziliśmy do oferty SLODKIE, jako pierwszy producent w Polsce, czekoladę NXT. Nasi eksperci nieustannie pracują nad jak najczystszym składem i najkrótszymi etykietami słodkości, dlatego w najbliższych latach mamy nadzieję zaskoczyć rynek następnymi, przełomowymi innowacjami

– dodaje Anna Garmada.

Słodkie  wsparcie i proekologiczna postawa

Prospołeczna postawa, wsparcie akcji pomocowych, współpraca z fundacjami i zaangażowanie w lokalne inicjatywy dobroczynne to działania SLODKIE, które również zostały wyróżnione w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. 

W SLODKIE wierzymy, że wspólne działania przynoszą najlepsze efekty. Cieszę się, że dziś coraz więcej mówi się o społecznej odpowiedzialności biznesu oraz o firmach, które pomagają tym, którzy są w potrzebie. Dobro zawsze wraca, dlatego warto się nim dzielić!

– komentuje Anna Garmada.

 

Wśród aktywności CSR wyróżniona została współpraca ze Stowarzyszeniem Otwocki Zwierzyniec działająca na rzecz zwierząt oraz działania na rzecz podopiecznych Fundacji Joanny Radziwiłł. W publikacji znaleźć można również informacje na temat współpracy SLODKIE z organizacjami działającymi na rzecz walki z rakiem, jak Fundacja W Związku Z Rakiem oraz Fundacja Kapitan Światełko (Kampania Mosznowładcy).

 

SLODKIE wspiera nie tylko akcje społeczne, ale stawia również na działania proekologiczne. Od ponad roku firma związana jest z fundacją Las na Zawsze, sadząc 1 metr lasu za każde złożone zamówienie. Co więcej, SLODKIE korzysta z energii pochodzącej z odnawialnych źródeł oraz oferuje klientom nie tylko zdrowe produkty z czystymi etykietami, ale i biodegradowalne opakowania. Firma współpracuje też z ekologicznymi przewoźnikami, którzy realizują dostawy w sposób neutralny dla środowiska.

 

Cały raport z dostępną bazą wszystkich projektów nagrodzonych w 21. edycji Dobrych Praktyk dostępny jest na stronie https://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2022.