Bezpieczeństwo i ochrona zdrowia
W firmie Dan Cake cały czas monitorujemy bieżące zalecenia dotyczące trwającej sytuacją epidemiologicznej. Bardzo szybko wdrożyliśmy specjalne procedury w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Rozpoczęliśmy od powołania sztabu kryzysowego i stworzenia planu działania. Następnie dostosowaliśmy godziny pracy kolejnych zmian, aby zminimalizować ich kontakt. Na terenie zakładu obowiązuje zakaz gromadzenia się, a pracownicy mają stworzone dodatkowe miejsca do odpoczynku. Wszyscy zostali poinstruowani o konieczności zachowania dystansu między sobą oraz wyposażeni w środki ochrony osobistej: maseczki, okulary i środki do dezynfekcji. Zrezygnowaliśmy z wszelkich podróży służbowych i przyjmowania gości, a administracja i biuro w większości pracują zdalnie.
Oprócz nowych procedur i obostrzeń uruchomiliśmy w zakładzie specjalną akcję informacyjną. Plakaty, broszury i wyświetlana na monitorach prezentacja pomagają usystematyzować wiedzę pracowników nt. COVID-19, a także stale przypominają o obowiązujących zasadach.
Co warte podkreślenia to fakt, że nasze linie produkcyjne są zautomatyzowane, więc cały proces odbywa się bez kontaktu człowieka z surowcami i produktami, natomiast pakowanie następuje w strefach „Clean Room”, zapewniających możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Trendy rynkowe
Zmiany, które na skutek epidemii nastąpiły w trendach rynkowych, dotyczą zarówno sprzedaży określonych grup produktów, jak i zachowań i wyborów konsumentów. W ciągu ostatnich kilku tygodni obserwujemy znaczny wzrost zapotrzebowania na nasze chleby tostowe oraz bułeczki mleczne, a z drugiej strony widzimy, że produkty impulsowe cieszą się mniejszym zainteresowaniem.
Z pewnością zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków. Robimy większe zakupy, ale rzadziej, chętniej decydujemy się na wyroby w opakowaniach standardowych i powiększonych, rezygnując z małych, szybkich przekąsek. Wybieramy także produkty dające więcej możliwości ich konsumpcji. Przykładem są bułeczki mleczne Dan Cake, które możemy serwować na śniadanie, wykorzystać jako przekąskę, a ze słodkimi dodatkami podać jako deser. Warto jednak podkreślić, że konsumenci nadal zwracają uwagę na brak konserwantów i możliwie krótki skład produktów spożywczych.
To, jak długo te trendy będą się utrzymywać, zależy od tego, ile czasu potrwa walka z koronawirusem. Wszystkie branże odczują jej konsekwencje, również piekarnicza. Jesteśmy jednak w momencie, w którym w dość krótkim czasie możemy jeszcze odbudować poniesione straty.