Liderem zestawienia w listopadzie była sieć Auchan. Tam za koszyk zakupowy należało zapłacić 204,81 zł. Największy spadek wartości koszyka zakupowego w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowaliśmy w Makro – z 237,05 zł do 216,10 zł, czyli o 8,84 %! Najwięcej koszyk kosztował w Tesco (analizując sieci tradycyjne) i wyniósł 236,64 zł, co daje wzrost na poziomie 5,42%.
Koszyk ASM Sales Force Agency składa się z 50 produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, mierzonych w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash&carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerc online, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.
źródło: www.asmsalesforce.pl