Karta Moja Biedronka coraz bardziej zagraniczna

Program lojalnościowy Moja Biedronka ma już ponad 11,8 miliona aktywnych użytkowników, a kolejni klienci dołączają, by korzystać z promocji. Od roku mogą z nich korzystać również użytkownicy zagranicznych numerów telefonów z sąsiednich krajów. Obecnie z karty Moja Biedronka najaktywniej korzystają Czesi. Ukraińcy i Litwini dzielnie ich gonią, natomiast Niemcy i Słowacy na razie są tuż poza podium. Biedronka przeanalizowała ich wybory konsumenckie, okazuje się, że każda nacja ma ulubione produkty z Biedronki, po które jej przedstawiciele wybierają się na zakupy w polskiej sieci.

Chociaż zdecydowaną większość posiadaczy karty Moja Biedronka stanowią klienci z polskimi numerami telefonów, to od kwietnia 2021 roku przybywa także użytkowników z zagranicy. To wtedy Biedronka umożliwiła rejestrację kart MB na numery z Litwy i Niemiec, następnie w październiku umożliwiła to Ukraińcom, Czechom i Słowakom.
Analitycy sieci sprawdzili jak wyglądają preferencje zakupowe przedstawicieli tych 6 krajów na podstawie 3 ostatnich miesięcy. Ponadnarodowe porozumienie panuje w kwestii pieluch Dada, ale odnaleźć można również specyficzne preferencje:
  • Czesi są amatorami ryb morskich m.in. śledzi oraz makreli wędzonej, często kupują pieluchy Dada, a także sery pleśniowe typu Camembert.
  • Ukraińcy doceniają pieluchy Dada, polskie masła, śmietany i mleko, często wybierają wędliny oraz świeże mięso wieprzowe. Jest też znacząca grupa miłośników śledzia po kołobrzesku.
  • Litwini stawiają na proste i sprawdzone rozwiązania: np. żeberka BBQ wolno gotowane, piwa oraz alkohole wysokoprocentowe.
  • Niemcy wpadają do sklepów sieci Biedronka po mięso, mięso i jeszcze raz mięso. Kupują m.in. kiełbasę (szczególnie białą) i szynki, ale lubią też deser w postaci ciast z Biedronki
  • Słowacy szukają przede wszystkim nabiału. Interesują ich: masło i mleko Mleczna Dolina, a także pieluszki Dada

Należy zwrócić uwagę, że wiele osób z zagranicy korzysta z polskich numerów telefonów z racji tutejszego miejsca zamieszkania, więc te dane dotyczą głownie tych, którzy do tej pory stale przekraczali granicę z myślą o zakupach w Biedronce. Cieszymy się, że Biedronka jest coraz popularniejsza w sąsiednich krajach. 

Jakub Mazur, młodszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka

 

Wśród zagranicznych numerów przypisanych do kart Moja Biedronka najwięcej z nich jest aktualnie czeskich (41%), ukraińskich (25%) i litewskich (18%). Jednocześnie, w lutym i marcu zauważalnie wzrosła ilość nowych aktywacji kart Moja Biedronka przypisanych do numerów telefonów z Polski (odpowiednio: 20% i 15% więcej, niż średnio w ostatnich trzech miesiącach 2021 roku). Z dostępnych publicznie informacji wynika, że wielu uchodźców z Ukrainy po przejściu granicy otrzymuje polskie karty SIM. Oznacza to, że wspomniany przyrost rejestracji polskich numerów może mieć związek z wybuchem wojny w Ukrainie, ale też akcjami marketingowymi i promocjami, które prowadzi Biedronka (np. Wielka Loteria Wygraj Mieszkanie z Biedronką), ponieważ te zdarzenia są równoległe.
Analizy przygotowywane są w oparciu o prefiks kierunkowy oznaczający kraj, z którego pochodzi dany numer telefonu.