Katarzyna Marino

Katarzyna Marino (Kaufland) o trendach na rynku lodów

Katarzyna Marino (Kaufland Polska)

 

Obserwujemy rosnące zainteresowanie konsumentów lodami familijnymi. Rok do roku sprzedaż tej kategorii wzrasta, przy czym dynamika sprzedaży w naszych sklepach jest znacznie wyższa niż średnia dla całego rynku lodów. Niezmiennie dużą popularnością cieszą się także tzw. lody impulsowe – czyli pojedyncze porcje oferowane w kubeczkach, rożkach lub na patyku. Co ciekawe, wysokość ich sprzedaży posiada pewną zależność od pogody. Klienci sięgają po nie częściej w gorące dni. Niezwykle duży wzrost sprzedaży lodów widoczny był w 2018 roku i wyniósł on ponad 20%.

Wśród pojawiających się trendów na rynku lodów na szczególną uwagę zasługuje kilka z nich. Przede wszystkim widoczna jest odpowiedź tego segmentu na coraz większą świadomość klientów w zakresie zdrowego odżywiania. Portfolio lodów poszerza się o produkty z uproszczoną etykietą (np. Food by Ann, czy Hortex), opartych na naturalnych składnikach (Grycan), jak również pojawia się asortyment lodów vege (Unilever) i BIO. Na rynku pojawiły się także lody wysokobiałkowe dla sportowców (np. Unilever marka Breyers), a także znacząco rozszerzona została oferta lodów premium, w tym między innymi Ben & Jerry, Haagen Dazs, czy Schoeller.

Na rynku możemy spotkać także startupy. Z ciekawostek, jedna z firm Syrenka oferuje produkty, w których zamiast mleka czy śmietany wykorzystuje do produkcji lodów miazgę z orzechów nerkowca.
Kategoria lodowa jest najprężniej rozwijającą się kategorią w Polsce i przewidujemy jej dalszy rozwój.