Kaufland wprowadza własną klasyfikację chowu kurczaków

Drób w Polsce należy do ulubionych gatunków mięsa. Wraz ze wzrostem jego popularności rośnie także świadomość i wymagania konsumentów. Aby klienci mieli wybór nie tylko co do rodzaju mięsa, ale także tego, w jaki sposób zostało wyprodukowane, sieć Kaufland wprowadza własną klasyfikację chowu kurczaka oraz specjalne oznaczenia mięsa z kurczaka marek własnych.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez GAEL, oczekiwania konsumentów dotyczące informacji o produkcie są wysokie. Klienci chcą wiedzieć o kupowanych artykułach jak najwięcej – zgodnie z ich wytycznymi na opakowaniu powinien być umieszczony dokładny skład wyrobu oraz szczegółowe informacje dotyczące pochodzenia, co ułatwiłoby im podejmowanie świadomych decyzji zakupowych[1]. Raport „Świadomy konsument” przygotowany przez Accenture wskazuje, iż ponad połowa ankietowanych ocenia walory produktu po jego naturalnym składzie lub posiadanych certyfikatach ekologicznych[2]. Kaufland regularnie rozwija asortyment produktów dedykowanych świadomemu żywieniu, wspierając klientów w codziennych wyborach zakupowych.

 

– Jako sieć handlowa doskonale zdajemy sobie sprawę z ciążącej na naszej sieci odpowiedzialności i  konsekwentnie realizujemy strategię odpowiedzialnego biznesu, podejmując różnorodne inicjatywy służące m.in. ochronie środowiska, a także polepszeniu sytuacji zwierząt hodowlanych. Chcemy zagwarantować bardziej odpowiedzialne wytwarzanie produktów pochodzenia zwierzęcego  i rozszerzyć asortyment o produkty pochodzące z odpowiedzialnych  hodowli. Odpowiadamy tym samym na zapotrzebowanie klientów, którzy coraz częściej analizują skład produktu i jego wartości odżywcze, ale są też coraz bardziej wrażliwi na warunki życia zwierząt hodowlanych. Wprowadzona przez nas przejrzysta klasyfikacja chowu kurczaka według Kaufland w szybki sposób pozwala konsumentom ocenić sposób produkcji mięsa  

– tłumaczy Jerzy Piątek z Działu Komunikacji Kaufland Polska.

 

Klasyfikacja chowu kurczaka według sieci Kaufland jest trzystopniowa i dla lepszej identyfikacji oznaczona jest zarówno cyframi, jak i kolorami, które znaleźć można na znaku graficznym umieszczonym na opakowaniu produktu. Na etykiecie konsumenci znajdą również czytelne informacje na temat warunków chowu kurczaków (długość okresu chowu,  brak użycia w chowie  antybiotyków, rodzaj użytej paszy itd.):

 

  1. Kolor niebieski: chów bez antybiotyków,
  2. Kolor żółty: chów wybiegowy, bez antybiotyków i z minimalną długością chowu  56 dni. Wykorzystywane są wolnorosnące rasy kurczaków, a zwierzęta mają możliwość przebywania na wolnym wybiegu przez minimum połowę swojego życia. Karmione są paszą bez GMO składającą się minimum w 70% ze zbóż,
  3. Kolor zielony: chów BIO, bez antybiotyków, minimalna długość chowu 81 dni. Wykorzystywane są wolnorosnące rasy kurczaków, które mają możliwość przebywania na wolnym wybiegu przez jedną trzecią swojego życia i karmione są paszą bez GMO składającą się minimum w 70% ze zbóż.  Produkt ekologiczny, co potwierdza unijny certyfikat „zielonego listka”.

 

W asortymencie oznaczenia znajdziemy na mięsie z kurczaka  marek własnych K-Favourites, K-Stąd Takie Dobre czy K-Bio: m.in. tuszki z kurczaka, filet, mięso na gulasz z fileta, nogi, porcja rosołowa i połówka kurczaka..

 

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie:

https://www.kaufland.pl/asortyment/klasyfikacja-chowu.html

 

[1] Étiquetage des produits alimentaires : quelles sont les attentes des consommateurs?

http://agriculture.gouv.fr/etiquetage-des-produits-alimentaires-quelles-sont-les-attentes- des-consommateurs

[2] Accenture, „Świadomy konsument”, 2020 Accenture-Raport-SwiadomyKonsument-2020.pdf.pdf (fashionbiznes.pl)

Dane kontaktowe