Zmiany dotyczą praktycznie każdej sfery działań firmy.
Przede wszystkim wdrożyliśmy szereg procedur i rozwiązań zapewniających zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, m.in.: pracę zdalną, zawieszenie szkoleń, spotkań, podróży służbowych, modyfikacja sposobu pracy przedstawicieli handlowych oraz pracowników w browarach i centrach dystrybucyjnych. Wszyscy pracownicy wyposażeni są w środki ochrony, w tym maseczki oraz rękawiczki. Zmieniliśmy zasady dotyczące wizyt osób z zewnątrz i wjazdu kierowców. Zainstalowaliśmy też kamery termowizyjne na wejściu do browarów i przeprowadzamy dezynfekcje. Produkcja jest prowadzona na bieżąco, ale zmienione została organizacja pracy, aby minimalizować kontakty bezpośrednie pracowników.
Na branżę negatywnie wpływa zamknięcie obiektów gastronomicznych, odwołanie imprez masowych i zmiana zachowań konsumentów, którzy kupują rzadziej i wybierają artykuły pierwszej potrzeby[i]. Według naszego szacunku, kategoria skurczyła się wolumenowo w marcu o ponad 5%. Oprócz negatywnej tendencji spadkowej obserwujemy również zmiany w podejściu do zakupów. Konsumenci rzadziej odwiedzając sklepy kupują więcej, dlatego większym zainteresowaniem cieszą się wielopaki. Z powodów ekonomicznych poszukują częściej promocji, jak również rzadziej sięgają po specjalności i inne propozycje z wyższej półki cenowej.
[i] Wg. badań GfK (badanie nastrojów konsumenckich na zlecenie Komisji Europejskiej, marzec 2020)
– Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej