Koral, polski producent lodów, szykuje na ten sezon nowości m.in. skierowane do dzieci i młodzieży. W ofercie marki Koral pojawią się m.in. lody stworzone wspólnie z najpopularniejszymi w Polsce Youtuber’ami, nowości nawiązujące do znanych kreskówek, a także nowe odsłony bestsellerowych linii, w tym lodów familijnych, których popularność wzrosła wraz z nadejściem pandemii.
Branża lodowa mimo początkowych bardzo negatywnych prognoz zakończyła rok ze wzrostem w ujęciu wartościowym i obecnie wynosi ponad 2,5 miliarda zł[1]. Przyczyn tego wyniku jest kilka – jednym z nich jest ciekawy trend coraz większego zainteresowania lodami z segmentu premium, zwiększonego popytu na lody familijne, a także większe jednorazowe zakupy „na zapas”, zwłaszcza w pierwszej fali pandemii. Koral, mimo aktualnych okoliczności, z optymizmem wkracza w bieżący sezon pokazując swoje nowości.
Nowości dla dzieci i młodzieży
W 2021 roku marka Koral mocno stawia na młodych – a młodzież wie, że Internetem rządzi „Ekipa”. To cykl materiałów wideo na platformie YouTube, które nieustannie biją kolejne rekordy popularności, mają miliony subskrypcji i wyświetleń. „Ekipa” z sukcesem sprzedaje swoją oryginalną kolekcję odzieży i gadżetów, a teraz wspólnie z marką Koral stworzyła wystrzałowe lody sorbetowe „Ekipa” w polewie o smaku gumy balonowej ze strzelającym cukrem. Nowość będzie szeroko promowana przez Friz’a i członków „Ekipy” we wszystkich kanałach social media.
Rozszerzona zostanie także oferta produktów licencyjnych o nowości dla najmłodszych. To lody sygnowane wizerunkami bohaterów najchętniej oglądanych obecnie kreskówek – Psi Patrol (na patyku) i SpongeBob (w poręcznym kubeczku). Kolejna nowość, która spełni oczekiwania i młodszych i starszych lodolubnych to orzeźwiające LemonAid, czyli lody sorbetowe o smaku kwaśnej lemoniady w polewie o smaku gumy balonowej.
– Zaczynamy zupełnie nowy sezon, na któr,y na przekór wciąż panującym okolicznościom pandemii, patrzymy pozytywnie. Mocno skupiamy się na oczekiwaniach dzieci i młodzieży tworząc dla nich atrakcyjne i pyszne propozycje produktowe. Wiemy, że lody są nieodłącznie związane ze wspomnieniami z dzieciństwa – dlatego chcemy kształtować kolejne wyjątkowe wspomnienia naszych najmłodszych konsumentów i przywracać dzieciństwo tym nieco starszym. Oczywiście w naszym portfolio nie zabraknie udoskonalonych, znanych i lubianych linii lodów, do których od lat niezmiennie wracają Polacy
– mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.
Wzrost sprzedaży lodów familijnych
Pandemia pokazała, że Polacy nie zrezygnowali z lodów, ale zmienili nieco strukturę ich zakupów – zwłaszcza w okresie lockdown’u. Kupowali dużo większe ilości lodów na jednym paragonie, a także zasadniczo zwiększyli zainteresowanie nabyciem lodów familijnych, których smakiem można cieszyć się w domowym zaciszu. W sklepach małoformatowych wartość sprzedaży lodów familijnych zanotowała wzrost o 13%[2].
W tej kategorii marka Koral zaprezentowała dwa nowe smaki bestsellerowej linii Kolorowe Lato w opakowaniu o poj. 1L – m.in. lody o smaku miętowym z czekoladą oraz w linii 4 Maxi Smaki – o pojemności 1,5 litra: wanilia, karmel, lody o smaku wafelków oraz czekolady. Niezwykłą metamorfozę przeszły również lody Tartufo, które teraz można znaleźć właśnie w wersji Family. Nowe, oryginalne kompozycje smakowe zostały zaprezentowane również w portfolio drugiej marki – z segmentu high premium – Bracia Koral. Linia lodów jak dawniej o pojemności 900ml wzbogaciła się o dwie zupełne nowość – lody śmietankowo-jagodowe z ciasteczkami i jagodami, a także specjalnie dla kawowych smakoszy lody Cappuccino.
Sezon 2021 to także nowe odsłony kultowych linii lodów Koral. Linia lodów Top Milker zaprezentuje się w zupełnie nowych retro opakowaniach przywodzących na myśl wakacje nad Bałtykiem. Koral zaprezentował również nowe smaki bestsellerowej linii lodów Grand oraz Grand Gold na patyku – nowości to lody czekoladowe i waniliowe w czekoladzie, lody jagodowe w białej czekoladzie z kawałkami malin, czy lody czekoladowe z sosem słony karmel w chrupiącej czekoladzie. Do portfolio dołączy również nowy smak linii Oskar – kolorowe lody karmelowe w czekoladzie, a linia lodów Solo powiększy ciekawy smak – czarny sorbet cytrynowy.
[1] Dane AC Nielsen Total Polska 2020
[2] Dane CMR Sklepy małoformatowe do 300m2