Lidl w Wielkiej Brytanii uruchomił nowe narzędzie, które ma poprawić jego interakcję z klientami i sprawić, by relacje stały się bardziej osobiste. Od niedawna klienci mogą przy użyciu Facebook Messengera korzystać z nowego chatbota, który na podstawie ich budżetu lub spożywanego posiłku pomoże im wybrać najlepsze wino z oferty sieci.
Sieć podkreśla, że chatbot odpowie na pytania typu: „które czerwone wina z Chile poniżej 6 funtów sprzedajecie?”, „Co dobrze smakuje z grillowanym łososiem?” lub „co sprawia, że wino jest słodkie?”. Chatbot i sztuczna inteligencja stają się ogromnym obszarem wzrostu dla sprzedawców detalicznych, a przedsiębiorstwo analityczno-doradcze Gartner przewiduje, że do 2020 r. przeciętna osoba będzie przeprowadzała więcej rozmów dziennie z botami niż ze współmałżonkiem. Klienci mogą uzyskać dostęp do bota Lidl, logując się do swojej aplikacji na Facebooku, znajdując stronę Lidl UK i klikając „wyślij wiadomość”, która przeniesie ich do aplikacji Messenger.
Chatbot został uruchomiony, ponieważ klienci supermarketu byli coraz bardziej zainteresowani próbowaniem różnych win i uczeniem się, jak odpowiednio połączyć je z jedzeniem. Wierzymy, że nie trzeba być ekspertem od wina, aby wybrać odpowiednie ale rozumiemy, że może to być zniechęcający proces. Mamy nadzieję, że chatbot nazwany przez nas Margot pomoże naszym klientom zdobyć większą wiedzę na temat wina – powiedział Alex Murray, dyrektor ds. cyfrowych w Lidl UK.
Sieć Lidl jest dobrze znana z nagradzanych win. W zeszłym roku w ofercie znajdowała się butelka wina musującego własnej marki o wartości 7,99 funta, która została uznana za jedną z najlepszych na świecie. Lidl, który ma 690 sklepów w Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku ogłosił utworzenie 500 nowych miejsc pracy w ramach planów zainwestowania 1,45 mld funtów w Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych dwóch lat.
źródło: http://www.telegraph.co.uk/business/2018/01/31/lidl-launches-online-chatbot-recommends-wine-based-budget-food/