Małgorzata Fąfara (Auchan Retail)

Małgorzata Fąfara (Auchan) o rynku lodów w Polsce

 

Lody są jedną z najdynamic

Małgorzata Fąfara (Auchan Retail)

zniej rozwijających się kategorii. W Polsce spożycie lodów rośnie nieprzerwanie od lat,  co przekłada się bezpośrednio na niesłabnącą progresję tego rynku i satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Odpowiednio przygotowana oferta asortymentowa, która bazuje na obserwacji trendów konsumenckich gwarantuje sukces sezonu. Elementem kluczowym jest także czytelna i przejrzysta implantacja lodów. Współczesny konsument oczekuje oferty odpowiednio dobranej pod jego potrzeby i styl życia.

 

Rośnie segment produktów premium realizowany w kategorii lodów na dwa sposoby. Po pierwsze przez rozwój lodów jakościowych o  tradycyjnej recepturze bazującej na prawdziwej śmietanie i prostym składzie. Po drugie przez bogaty skład produktów z licznymi dodatkami, takimi jak ciasteczka, kawałki czekolady i sosy, które dodają przyjemności.

 

Auchan w tegorocznym sezonie zaproponowało lody  marki własnej o wysokiej zawartości śmietany w unikatowych smakach tj. słony karmel i mięta z czekoladą oraz tradycyjnych wariantach: śmietankowym i truskawkowym.

 

Dużym entuzjazmem cieszą się także

lody marki Auchan z dużą zawartością śmietanki

produkty na licencjach znanych producentów słodyczy. Kategoria lodów odpowiada także na nowe trendy tj. produkty bez laktozy, bio i wegańskie. W tym roku w ofercie Auchan pojawiły się lody wegańskie na bazie orzechów z nerkowca. Innowacją są także nowe formy opakowań. Lody w szklanych słoikach są przyszłością dla społeczeństwa angażującego się w ochronę środowiska. Znajdują się one na stałe w naszej ofercie i zyskują rosnącą liczbę klientów.

 

Bardzo dynamicznie rozwija się również segment lodów w kubkach do 500 ml. Jest to wynikiem silnego trendu spersonalizowania społeczeństwa. W miejsce zakupu dwulitrowego familijnego opakowania, czteroosobowa rodzina wybiera aktualnie cztery osobne  kubki półlitrowe, każdy o innym smaku.

Ciekawą formą są także multipaki, które rozwijają się w dużych formatach sprzedaży. Warto dodać, że współczesny konsument jest w stanie zapłacić więcej za produkt dobrej jakości, odpowiadający jego oczekiwaniom. Oferta lodów co roku zaskakuje więc swoją innowacyjnością i wydaje się, że przez długie lata tendencja ta będzie z sukcesem kontynuowana.