Należąca do Nestlé popularna marka słodyczy Smarties ogłosiła przejście na papierowe opakowania nadające się do recyklingu. Dotychczas w takich opakowaniach dostępne było 10% produktów marki. Zmiana pozostałych 90% jej portfolio sprawi, że Smarties będą pierwszą globalną marką słodyczy dostępną w papierowych opakowaniach nadających się do przetworzenia. Działanie pozwoli Nestlé wyeliminować plastik z ok. 250 milionów opakowań sprzedawanych co roku na świecie.
„Zmiana opakowań Smarties na te stworzone z papieru nadającego się do recyklingu to jedna z naszych kluczowych inicjatyw zrównoważonego rozwoju w zakresie opakowań słodyczy. Jest to kolejny krok do realizacji ambicji Nestlé, aby do 2025 roku wszystkie opakowania naszych produktów nadawały się do recyklingu lub ponownego użycia. Jednocześnie krok ten zbliża nas do realizacji zobowiązania w zakresie redukcji zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią”.
– komentuje Anna Mitura, Dyrektor Dywizji Słodyczy Nestlé w Polsce
Nowe opakowania Smarties tworzone są z papieru pozyskiwanego w sposób zrównoważony. Składają się z papieru powlekanego, papierowych etykiet lub kartonu. Na etykietach znajdą się także informacje ułatwiające konsumentom poprawną segregację.
„Nowe opakowania opracowane zostały przez naszych ekspertów z Centrum Badawczo-Rozwojowego w Yorku i szwajcarskiego Instytutu Badań nad Opakowaniami. Ich innowacyjne pomysły i liczne testy pozwoliły stworzyć dla produktów Smarties bezpieczne i wygodne papierowe opakowania nadające się do recyklingu. Dostosowaliśmy także nasze linie produkcyjne, aby umożliwić produkcję, która z uwagi na zastosowanie nowego surowca jest znacznie bardziej wymagająca”.
– dodaje Louise Barret, Szefowa Technologicznego Centrum Produkcji Słodyczy Nestlé w Yorku
Nestlé zainwestowało także w modernizację swoich fabryk na całym świecie, w tym w Hamburgu w Niemczech – jednej z największych fabryk słodyczy producenta.
Zmiana opakowań słodyczy Smarties to jedno z wielu działań marki realizowanych w ramach „Inicjatywy Smart”, której celem jest wspieranie zrównoważonego rozwoju i umacnianie pozytywnego wizerunku marki wśród konsumentów.