Marka Somersby inspiruje i angażuje do pomagania zapylaczom

20 maja w Światowy Dzień Pszczół pracownicy Carlsberg Polska razem z rodzinami zbudowali domki dla zapylaczy i posadzili ponad 400 roślin w Skansenie – Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.

Nie ma lepszego momentu niż Światowy Dzień Pszczół, aby podkreślić kluczową rolę tych owadów w ekosystemie, a także przypomnieć jak o nie dbać i jak zwiększać ich populację. Na terenie Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu pracownicy Carlsberg Polska wraz z rodzinami, Fundacją Ekologiczną Pszczoła Musi Być i marką Somersby działali na rzecz dzikich zapylaczy. Inspiracją do ekopikniku była tegoroczna kampania „Zapylamy z pomocą” marki Somersby.

Skansen w Sierpcu jeszcze przyjaźniejszy zapylaczom

Uczestnicy ekopikniku posadzili ponad 400 roślin miododajnych – siedlisk dla pszczół, trzmieli, motyli, os i chrząszczy oraz zbudowali duże domki dla zapylaczy, które dzieci wypełniły suchym drewnem, szyszkami, liśćmi, mchem, cegłami i miękką gliną. Dla najmłodszych zorganizowano animacje i zajęcia edukacyjne o życiu pszczół, można było także m.in. obejrzeć ul od środka. Po działaniach każdy mógł się zrelaksować i posilić kiełbaską upieczoną nad ogniskiem.
– Somersby to świat owocowego relaksu. Nie byłoby tej marki bez owoców, a owoców nie ma bez pszczół, dlatego tak bliski i ważny jest dla nas ich los – mówi Alicja Wirkowska, Junior Brand Manager marki Somersby. – W tym roku marka Somersby w ramach kampanii komunikacyjnej „Zapylamy z pomocą” zaplanowała wiele różnorodnych działań na rzecz pszczół. Cieszę się, że pracownicy Carlsberg Polska zaangażowali się i dołożyli swoją cegiełkę na rzecz wspierania rozwoju populacji dzikich zapylaczy – dodaje.

Pszczoła musi być!

W aktywności na miejscu wydarzenia zaangażowali się pasjonaci Fundacji Ekologicznej Pszczoła Musi Być, która jest partnerem kampanii edukacyjnej zainicjowanej przez markę Somersby.
– Bez zapylaczy czeka nas katastrofa żywnościowa. Wszyscy powinniśmy dbać o to, aby tych pożytecznych owadów, którym coraz trudniej przeżyć w zurbanizowanym otoczeniu, było więcej. Rodzinny ekopiknik był okazją do pracy na rzecz pszczół i edukacji nt. dzikich zapylaczy – powiedział Artur Sobeczek, Pszczelarz, Prezes Zarządu Fundacji Ekologicznej Pszczoła Musi Być.
Partnerem pikniku było Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.