Mazurska Manufaktura S.A. poszerza ofertę piwną o kultowe, czeskie marki

Dzięki lokalnej konsolidacji i przejęciu udziałów hurtowni Sajon, Mazurska Manufaktura S.A. rozbudowała swoją ofertę piw o znane, czeskie marki: Litovel, Holbę, Rebel i Konrad. Spółka coraz śmielej wchodzi na rynek piwa – ma już w swoim portfelu marki regionalne (Jurand czy Bractwo) i kraftowe (Profesja). Przedstawiciele Manufaktury liczą, że dywersyfikacja oferty piwnej pozwoli na efektywniejszą dystrybucję, zwłaszcza w kontekście negocjacji z sieciami handlowymi.

Od kilku miesięcy Mazurska Manufaktura S.A. prowadzi rozmowy z lokalnymi producentami, hurtownikami i dystrybutorami w całej Polsce, realizując swój projekt rynkowej konsolidacji. To odpowiedź na trudny rok i niepewną sytuację gospodarczą na rynku piwa, w tym na plagę zamykających się małych oraz dużych zakładów produkcyjnych.
 
Jak dotąd w Grupie tworzonej z inicjatywy Mazurskiej Manufaktury znalazła się Kujawianka Inter oraz Sajon. Kujawianka jest główną hurtownią piwa, wody, napojów i wina w województwie kujawsko-pomorskim, a Sajon to największy w rynku tradycyjnym w Polsce dystrybutor czeskich piw z grupy Pivovary Cz Group, a zarazem kluczowy dostawca piw kraftowych w południowo-zachodniej części kraju i wiodący dystrybutor dla wrocławskiej gastronomii.
To właśnie dzięki rozwojowi Grupy i przejęciu 10 proc. udziałów firmy Sajon (z opcją na kolejne 40 proc.), Mazurska Manufaktura S.A. rozbudowała swoją ofertę o kultowe, czeskie marki, które są teraz dostępne dla wszystkich klientów: sieci handlowych, sklepów prywatnych czy specjalistycznych oraz lokali gastronomicznych.
W nowej ofercie Mazurskiej Manufaktury pojawią się cztery kultowe marki z Czech, słynących z jednej z najbardziej znanych na świecie kultur związanych z piciem piwa.
Litovel to jedne z najpopularniejszych piw z morawskiego browaru słynącego z tradycyjnych metod warzenia piwa, którego historia sięga końca XIX wieku. Równie znany miłośnikom czeskich piw jest kolejny morawski Browar – Holba, założony w 1874 roku u podnóża gór jesionickich, na granicy polsko-czeskiej. Holba znany jest z kunsztu piwowarstwa wzbogaconego o nowoczesne technologie.  Browar Konrad, poza tradycją warzenia piwa z końca XIX wieku, może pochwalić się dużą różnorodnością piw (w zakładzie warzy się aż 17 rodzajów piwnych trunków). Z kolei Rebel to piwa z Browaru Miejskiego z niewielkiego czeskiego miasta Havlíčkův Brod, które nabyło prawo warzenia już w XIV wieku.
– Czechy mają bardzo głęboko zakorzenioną kulturę picia piwa i, co za tym idzie, niezliczoną liczbę większych i mniejszych browarów. W Sajon staramy się czerpać od ponad 20 lat z czeskiej tradycji piwowarstwa, starając się importować ciekawe i wyjątkowe pozycje z różnych regionów Czech. Dzięki temu możemy pochwalić się rozbudowaną i różnorodną ofertą, w której królują oczywiście najbardziej popularne i znane polskim miłośnikom czeskich trunków marki, takiej jak Litovel czy Holba
– mówi Marek Niechciał, prezes zarządu hurtowni Sajon.
– Chcemy wykorzystać ponad 20-letnie doświadczenie hurtowni Sajon w zakresie importu czeskich piw i wkomponować je w naszą ofertę. Czeskie piwa są idealnym dopełnieniem naszego browarniczego portfolio, w którym jak dotąd stawialiśmy na regionalne i kraftowe marki. Jesteśmy przekonani, że dywersyfikacja naszej piwnej oferty przełoży się na efektywniejszą dystrybucję w skali ogólnopolskiej. Zwłaszcza wobec rosnącej popularności i liczby miłośników czeskich marek piw w Polsce
– mówi Mariusz Cyprian, dyrektor handlowy w Mazurskiej Manufakturze S.A.
Mazurska Manufaktura to założona w 2019 r. rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi segmentu premium, ale też aktywnie działająca na rynku piw regionalnych i rzemieślniczych. Głośnym dokonaniem firmy jest rewitalizacja zabytkowego browaru w Szczytnie na Mazurach, do którego wkrótce powróci produkcja lokalnej marki Jurand. To jedna z wielu reaktywowanych przez Mazurską Manufakturę historycznych marek piwa, które po latach nieobecności ponownie trafią na rynek. Spółka rozwija także swoje portfolio piw rzemieślniczych, do których należy wrocławska marka Profesja.