Mlekovita: 30 lat sukcesów

Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita :

Rok 2022 to dla Mlekovity, firmy o długoletniej tradycji i ugruntowanej pozycji nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, rok wyjątkowy, bo jubileuszowy: obchodzimy w nim 30-lecie marki. Prace nad koncepcją nowej marki zostały zainicjowane w 1991 r. Stworzenie nazwy i opracowanie logo wprowadzenie ich jako brandu na szaty graficzne produktów zajęły zaledwie kilka miesięcy i już w 1992 roku marka MLEKOVITA mogła zadebiutować na rynku, a wyroby nią oznaczone znaleźć się na sklepowych półkach. Założyłem, że będzie to istotna zmiana na rynku, zwłaszcza w okresie transformacji ustrojowej, ale okazało się, że jedną – odważną jak na tamte czasy – decyzją tak szybko wyznaczyłem nowe trendy: drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce. pojawienie się marki Mlekovita na rynku było o tyle istotne, że wyznaczyło nowe trendy – drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce, a firmie z Wysokiego Mazowieckiego otworzyło drzwi do dynamicznego rozwoju. Od tej chwili spółdzielnia rosła bowiem w siłę – w ciągu ostatnich trzech dekad liczba spółdzielni mleczarskich spadła o połowę, a Mlekovita w roku jubileuszu 30-lecia brandu jest największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. 

 

Dla upamiętnienia tego jubileuszu i trzech dekad rozwoju naszej firmy zorganizowaliśmy w 2022 r. szereg wydarzeń, m.in.: I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych, Wypasiony Piknik, I Ogólnopolski Mleczarski Kongres Handlu, odsłonięcie tablicy pamiątkowej i spotkanie z pracownikami o najdłuższym stażu pracy w centrali Grupy Mlekovita. Z okazji jubileuszu we wrześniu wizytę w centrali naszej firmy złożył Premier Mateusz Morawiecki. 30-lecie marki Mlekovita świętowaliśmy również podczas Regionalnej Wystawy Zwierząt Hodowlanych i Dni z Doradztwem Rolniczym w Szepietowie, międzynarodowych targów Polagra w Poznaniu czy targów mleczarskich Mleko-Expo.

 

Wszystko, co wydarzyło się w mijającym roku, dowodzi, że obrana 30 lat temu droga była słuszna – Mlekovita od początku swojego istnienia cieszy się uznaniem zarówno konsumentów, jak i ekspertów, zdobywając liczne nagrody dla marki i jej produktów. Sami zawsze staramy się być najlepszym partnerem w biznesie, a potrzeby klientów i konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu. Nic więc dziwnego, że od lat Mlekovita jest najcenniejszą marką produkcyjnego i spożywczego sektora polskiej gospodarki, co potwierdzają rankingi najcenniejszych marek m.in. „Forbesa”, w których w swojej branży nasza firma nie ma sobie równych, czy najważniejsze branżowe zestawienia: XV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich, organizowanego przez Polską Izbę Mleka, Ranking 10 Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich, organizowanego przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny, czy Ogólnopolskiego Rankingu Najlepszych Spółdzielni Mleczarskich, przygotowywanego przez redakcję „Strefy Gospodarki”, dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej”.

 

Cieszę się, że Mlekovita niezmiennie okazuje się najlepszą i najcenniejszą marką w branży. To kolejne potwierdzenie właściwie obranej 30 lat temu strategii, w której stawiamy na długofalową i partnerską współpracę z dostawcami mleka oraz konsekwentny rozwój dla dobra konsumentów. Bo historia marki Mlekovita pisana jest ciągłym rozwojem. Pozwala to z ufnością patrzeć w przyszłość i rozwijać firmę i brand Mlekovita.