skip to Main Content
Najlepsze Napoje 2021 Wybrane Przez Ekspertów

Najlepsze napoje 2021 wybrane przez ekspertów

Konkurs Good Drink to specjalistyczna ocena ekspercka, biorąca pod uwagę zarówno aspekty organoleptyczne produktów, ich wartości odżywcze i smakowe, jak i samo opakowanie. Producenci przesyłają próbki produktów do poszczególnych arbitrów a oni, niezależnie od siebie, dokonują oceny. Punkty są sumowane. Napoje o najwyższej punktacji zdobywają medale. Oto zwycięzcy.

 

Kategoria DLA ORZEŹWIENIA

 

Złoty medal dla Browaru Głubczyce S.A. za Chmielada

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Ciekawy smak, orzeźwiający, barwa słomkowa „ciepła”, napój klarowny; chmiel zawiera polifenole o właściwościach prozdrowotnych i przeciwutleniających, opakowanie szklane – nie reaguje jako jedyne w kontakcie z żywnością. Ponadto opakowanie szklane czyni produkt bardziej ekskluzywnym.”

“Bardzo oryginalny napój, lemoniada chmielowa to świetna bezalkoholowa propozycja dla wszystkich wielbicieli chmielowego aromatu, który w tym wydaniu nie zawiera alkoholu. Chmielada ma delikatny, orzeźwiający smak. Pozwala odkrywać chmielowy aromat nawet osobom nie pijącym piwa.”

 

Srebrny medal dla Krynica Vitamin S.A. za Energy drink – jabłko & wiśnia

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Zapach przyjemny, kolor intensywny odpowiadający zawartości, duża zawartość soków w produkcie – Opakowanie estetyczne, przyciągające wzrok, dodatkowo nie jest „zatłoczone” informacjami. Zawiera ekstrakt z guarany – mający właściwości psychostymulujące i pobudzające”.

 

Brązowy medal dla Sokpol Sp. z o.o. za Zestaw lemoniady Grand

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Lemoniady to wspaniała propozycja na ciepłe, letnie dni. Cytryna, arbuz to typowe orzeźwiające smaki które w wydaniach firmy Sokpol smakowicie odświeżają i gaszą pragnienie”.

 

Brązowy medal dla Wosana S.A. za Napój jabłko-mięta

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Barwa słomkowa – właściwa, bez konserwantów, duża zawartość soku (w napoju) – 20%, przyjemny zapach owoców, orzeźwiający”.

 

kategoria DLA ZDROWIA

 

Złoty medal dla SOKPOL Sp. z o.o. za Zestaw Immune smoothie mango i wiśnia

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Pyszne smoothie, idealnie gęste i gładkie. Przetarte owoce, wzbogacone o minerały i witaminy tworzy niesamowity miksy dla zdrowia i odporności. Szczególnie doceniam dodatek witaminy D i jodu, które rzadko wprowadzone są w napojach, a szczególnie brakuje ich w diecie Polaków. Opakowania nowoczesne, czytelne i miłe dla oka”.

“Mój zdecydowany faworyt w tej kategorii – obłędny smak (szczególnie tego o smaku wiśni) – przypominający przecierowe soki z dzieciństwa. Walory zdrowotne, dzięki zwiększonej zawartości  witaminy C i D (wiśnia) lub witamin z grupy B, niacyny, biotyny, cynku i jodu (mango). Optymalna pojemność – taka „na raz”. Wszystko na „tak”!”

 

Srebrny medal dla Krynica Vitamin S.A. za RL9 espresso

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Opakowanie ekskluzywne, barwa właściwa, dobrze wyczuwalna kawa, opakowanie łatworozpoznawalne, czytelne. Jak na kawę – duża zawartość błonnika 3,6 g/100 ml – może poprawiać perystaltykę jelit”.

 

Brązowy medal dla Victoria Cymes Sp. z o.o. za Sok z kiszonych buraków

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Buraki to niesamowite warzywo, powszechnie uprawiane w Polsce ale są też źródłem wielu witamin i minerałów. Szczególnie buraki kiszone mają bogate właściwości prozdrowotne, zawierają cenne dla działania układu pokarmowego mikroorganizmy. Sok z buraków to wspaniały napój, smaczny i zdrowy”

 

Kategoria WODA W DOBREJ FORMIE

 

Złoty medal dla – ID’EAU Sp. z o.o. Sp. k. za ID’EAU naturalna woda mineralna

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Niskozmineralizowana – dobra dla niemowląt, opakowanie futurystyczne, ciekawe, zachęcające do trzymania – (wgłębienia w kształcie wody), bez obcych posmaków, dobra dla osób mających problem z nadciśnieniem (uboga w sód)”.

“Bardzo oryginalny produkt, natleniona woda o PH odpowiednim dla naszego organizmu. Oryginalne opakowanie, o świetnym designie. Raczej niespotykana pojemność 650 ml”.

 

Srebrny medal dla Piwniczanka Spółdzielnia Pracy za Piwniczanka Niskonasycona CO2 „Biała”

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Piwniczanka to bardzo dobrze znana woda mineralna, mająca ogromne rzesze wielbicieli. Wiele wersji zawartości CO2 oraz szerokie spektrum opakowań powoduje ze każdy konsument może wybrać swoją ulubioną wersje, smaczna i zdrowa woda”.

 

Brązowy medal dla Piwniczanka Spółdzielnia Pracy za Piwniczanka Średnionasycona CO2 „Zielona”

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Naturalna woda mineralna, która dzięki średniemu nasyceniu CO2 ma smak wody lekko gazowej – najlepszej na upały. Pochodzi z uzdrowiska Piwniczna-Zdrój – jest więc świetnym wyborem dla osób dbających o zdrowie, urodę, i dla osób wspierających polskie, lokalne produkty”.

 

Kategoria BOMBA MIKROELEMENTÓW

 

Złoty medal dla Krynica Vitamin S.A.  za Kombucha Drink – pigwa

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Kolor odpowiedni, bez obcych posmaków, właściwie nasycony CO2, orzeźwiający, zawiera kombuchę – naturalnie fermentowany napój na bazie naparu z herbaty (bomby witaminowej – jednak brak podanej ilości kombuchy), jak również naturalny aromat pigwy. Kombucha zmniejsza poziom cholesterolu, dobrze wpływa na pracę jelit, może być spożywana przez osoby chore na dnę moczanową. Opakowanie przyciągające wzrok, zachęcające do spróbowania, nie jest „zatłoczone” informacjami”.

“Kombucha z pigwą to hit. Kombucha jako napój to ostatnio odkrywany jako bogate źródło mikroelementów i krynica zdrowia.  Pigwa to owoc na nowo odkryty w tym napoju, lekka kwaskowa, rześka kompozycja ożywia ciało”.

 

Kategoria OWOC W DOBREJ FORMIE

 

Złoty medal dla Victoria Cymes Sp. z o.o.  za Smoothie z ryżem utrwalane metodą HPP

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Smak wyrazisty, aromat odpowiedni. Ciekawy skład napoju – „naturalny”, konserwowany głównie wysokim ciśnieniem – brak tradycyjnych substancji konserwujących (chemicznych). Opakowanie jest przezroczyste, przez co konsument widzi zawartość. Informacja dla konsumenta – na opakowaniu widoczny jest opis procesu utrwalania pod wysokim ciśnieniem”.

“Po prostu PYCHA!!! Zdecydowane pierwsze miejsce w tej kategorii. Niespotykany smak napoju owocowo-warzywnego i jeszcze z dodatkiem ryżu. Oryginalny produkt, wytworzony dość nowatorską jak na polski rynek napojów metodą HPP. Duży plus za opakowanie, ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi procesu produkcji napoju, przedstawionymi głównie w postaci ikonografik”.

 

Złoty medal dla Fortuna Sp. Z o.o. za Fortuna BIO sok 100% tłoczony jabłko-burak

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Wyczuwalny smak i zapach owoców/warzyw, barwa właściwa, intensywna, sugerująca dużą zawartość betaniny (z buraka). Składniki pochodzą z upraw ekologicznych, bardzo mała zawartość soli (< 0,01 g) – polecany dla osób  z nadciśnieniem tętniczym, opakowanie bardzo estetyczne, sugerujące „opakowanie z recyklingu” – ekologiczne (o zmniejszonej emisji CO2). 30% zawartość soku z buraka – działanie antybakteryjne, przeciwpasożytnicze i przeciwgrzybiczne. Zawiera również witaminy z grupy B oraz A, C, E, K”.

“Bardzo duży plus za ekologię! Eko opakowanie (83% opakowania wyprodukowane zostało z roślin, które odrosną, a 100% opakowania nadaje się do recyklingu; 100% włókien drzewnych pochodzi z lasów odpowiedzialnie zarządzanych), eko zakrętka z trzciny cukrowej – brawo! Na dodatek wszystkie te informacje zostały umiejętnie i ze smakiem zawarte na opakowaniu”.

 

Brązowy medal dla SOKPOL Sp. z o.o. za Zestaw Immune smoothie

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Smak charakterystyczny dla zawartych owoców, dobrze dobrana kompozycja zarówno smaków, jak również zawartości prozdrowotnych zastosowanych owoców, optymalna konsystencja dla napojów typu smoothie, niska zawartość sodu, produkt pokrywa znacznie dzienne zapotrzebowanie na witaminy z grupy B, oraz mikroelementów (cynk, jod). Przezroczyste opakowanie, przez co zawartość opakowania jest widoczna. Napisy na opakowaniu na temat zawartości witamin oraz prozdrowotności skłaniają konsumenta do sięgnięcia po produkt”.

 

Kategoria RADLER

 

Z opinii Kapituły konkursowej:

Złoty medal dla Browaru Głubczyce S.A. za BG o smaku cytrynowym

“Piwo bezalkoholowe i lemoniada (cytryna) w składzie pół na pół, smak rześki, wyrazisty, dobrze wyczuwalny smak cytrynowy, odpowiedni nasycony CO2. Napój po schłodzeniu doskonale gasi pragnienie. Butelka szklana, ciemna – opakowanie nie reagujące z żywnością, etykieta zachęcająca do kupna. Ciekawa propozycja na tle konkurencyjnych radlerów”.

“Klasyczny Radler, bardzo obecnie popularny napój na bazie piwa, ale bez alkoholu. Propozycja browaru  jest bardzo smaczna, orzeźwiająca i świetnie gasząca pragnienie”.

 

Kategoria Z PROCENTEM

 

Złoty medal dla Krynica Vitamin S.A. za Agua Fuerte – grejpfrut

Z opinii Kapituły konkursowej:

“Wyczuwalny smak grejpfrutu, odpowiednia ilość gazu (CO2), przyjemny zapach owocowy, klarowny. Opakowanie estetyczne, przyciągające wzrok, „letnie” w swoim przesłaniu, dodatkowo nie jest „zatłoczone” informacjami”.

““Silna woda” o smaku grapefruita to ciekawa propozycja. Dla smakoszy tego typu napojów nie lada gratką będzie słonawy smak i cytrusowy aromat”.

 

 

Skład Kapituły konkursowej

Dorota Kręgiel – Politechnika Łódzka

Bartosz Sołowiej  – Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

Monika Stoma – Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

Agnieszka Kawecka – Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Beata Pyś-Skrońska – Polska Izba Opakowań

Aleksandra Wojnarowska – AgroIndustry

Back To Top