8 czerwca ruszyła nowa kampania marki Tyskie „Ważne, że znów przechodzimy na Ty”. Idei spotu przyświeca otwarcie na nowo pubów, a towarzyszy mu motyw przewodni piosenki Marka Grechuty.
Tyskie w nowym spocie reklamowym, przy wtórze piosenki Marka Grechuty, świętuje powolny powrót rzeczywistości do normalności. Marka z nadzieją wypatruje lepszych dni, „dni których jeszcze nie znamy”. Symbolem nowego otwarcia są przygotowania do sezonu, kiedy w spokoju będzie można nadrobić spotkania ze znajomymi, których brakowało w ostatnich miesiącach.
Spotowi telewizyjnemu towarzyszy zaplanowany na całe lato szereg działań związanych z branżą gastronomiczną. Najbliższym przykładem jest akcja promocyjna w około 5000 lokali gastronomicznych, w której konsumenci dostaną drugie Tyskie do przejścia na TY w cenie jednego piwa. Akcja będzie dodatkowo wspierana promocją lokali w obrębie ich najbliższej społeczności.
To kolejne działania brandu wspierające sektor gastronomiczny w trakcie pandemii. Od kwietnia, gdy obostrzenia spowodowały zamknięcie pubów i restauracji, Kompania Piwowarska odbierała na swój koszt niesprzedane piwo beczkowe, a w zamian przekazywała świeże na nowe otwarcie (wartość piwa świeżego wyniosła nie mniej niż 5,6 mln zł).
Za przygotowanie kampanii odpowiadają Bardzo oraz GONG. Za reżyserię spotu – Karolina Lewicka i Tomasz Kapuściński. Produkcję powierzono OTO films, zaś zakup mediów – Zenith.
__________
Marka Tyskie konsekwentnie realizuje misję łączenia ludzi pomimo różnic poprzez hasło „Przejdźmy na TY”. Działania marki są niezmienne: znaleźć wspólny mianownik mimo barier, które polaryzują Polaków w relacjach międzyludzkich.
Największy potencjał marka dostrzegła w realizacji eksperymentów społecznych, w których Tyskie mogłoby realnie zmienić nastawienie ludzi i wpływać na pogłębienie otwartości wśród wspólnot.
Pierwszy projekt w duchu eksperymentu społecznego powstał w najzwyklejszym bloku, jakich tysiące w Polsce. Marka postanowiła odczarować relacje pomiędzy sąsiadami – w większości nieznających swoich imion i ośmielić ich do poznania siebie nawzajem. W tym celu powstał pierwszy bar w windzie prowadzony przez barmana, który zachęcał do wspólnych przejść na TY.
Podczas ubiegłego lata Tyskie podchwyciło najgorętszy wakacyjny temat, co roku powracający jak bumerang. Mowa o parawanach, które dzielą Polaków zarówno na plaży jak i w opiniach. Marka zbudowała bar na plaży, w którym można było oddać w depozyt parawan, a w zamian otrzymać Tyskie i przejść z pozostałymi plażowiczami na TY.
W marcu bieżącego roku Tyskie szybko zareagowało na social distancing, zamknięcie barów i kolejne obostrzenia związanie z pandemią. Tak powstał spot „Zawsze damy radę przejść na TY”, przedstawiający Polaków na przestrzeni wieków, którzy mimo trudności, wykorzystując siłę relacji, potrafili wspierać się na duchu i przezwyciężyć trudności.
W komunikacji digital follow-upem spotu TV był społeczny projekt filmowy, który powstał we współpracy z Wojtkiem Mannem. Marka Tyskie wraz z lubianym dziennikarzem pokazała, że mimo trudnych czasów oraz barier warto się wspierać i być częścią wspólnoty. W efekcie, na wspólne zaproszenie do akcji, powstał film – pełen nadziei i wiary w lepszą przyszłość – łączący amatorskie nagrania konsumentów. Wideo spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem internautów, a współpraca z Mannem pozytywnie wpłynęła na wizerunek marki oraz zaangażowanie. Film obejrzały miliony internautów, sama akcja natomiast stała się jedną z najcieplej odbieranych
w panującym wówczas trendzie #zostańwdomu.