Rok 2019 upłynął w Spomleku przede wszystkim pod znakiem obchodów 110-lecia firmy, w ramach którego odbyły się liczne działania dla dostawców mleka, pracowników, kontrahentów, klientów, jak również mieszkańców miasta. Specjalnie z tej okazji z myślą o konsumentach mleczarnia wprowadziła również na rynek nowy produkt – Złoty Radamer o łagodniejszym smaku w unikatowym opakowaniu typu koperta.
To był dla nas wszystkich intensywny czas, a jednocześnie bardzo wyjątkowy, nie tylko z racji obchodzonego jubileuszu, ale też bieżących działań związanych z wprowadzaniem nowych produktów i inwestycji. Ten rok zakończymy z przychodami ponad 550 mln zł. Poza tym, w porównaniu z ubiegłym rokiem, przerobimy więcej mleka o ok. 7%.
Nowości nie ominęły również marki Serenada. We wrześniu wystartowała kolejna odsłona kampanii reklamowej prowadzonej w największych stacjach telewizyjnych: TVN, Polsat, TVP 1 i TVP 2 oraz stacjach tematycznych, m.in. TVN 7, TV Puls, Eska TV, TVN Style i Polsat Café. Celem tych działań było przede wszystkim umocnienie wizerunku Serenady jako marki rodzinnej, która budzi pozytywne skojarzenia. Poza tym w tym roku po raz pierwszy sery marki Serenada trafiły na rynek chiński, gdzie spotkały się ze znakomitym odbiorem wśród konsumentów i są bardzo dobre perspektywy na dalszą współpracę z tamtejszymi kupcami. W tym roku poza Chinami mleczarnia eksportowała swoje sery aż do 23 innych krajów, z czego 14 z nich to kraje pozaunijne. Wśród odbiorców znalazły się także m.in. Kuba, Singapur, Australia oraz Angola.
Mleczarnia nie zwalnia tempa również jeśli chodzi o inwestycje. W listopadzie została uruchomiona nowa, w pełni zautomatyzowana linia do pakowania wyrobów proszkowanych. Mleczarnia rozpoczęła również remont oczyszczalni w Chojnicach, jest również na etapie finalizacji inwestycji dotyczącej układu flotacji w Radzyniu Podlaskim.
Nie sposób pominąć aktywności mleczarni w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. W kwietniu Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek nawiązała współpracę z Zespołem Szkół Rolniczych w Woli Osowińskiej, której wynikiem jest utworzenie klasy o profilu „technik przetwórstwa mleczarskiego”. Od września jej uczniowie pod okiem specjalistów z SM Spomlek zdobywają wiedzę na temat produkcji przetworów mlecznych i tym samym przygotowanie do przyszłej pracy zawodowej. Z końcem roku wystartowała również kolejna odsłona ogólnopolskiej akcji Serenada dla dzieci, w ramach której mleczarnia organizuje wyjątkowe kąciki zabaw dla dzieci w szpitalach i przychodniach zdrowia. Twarzą tegorocznej edycji są znane szefowe kuchni z różnych miast Polski. Firma po raz kolejny nagrodziła również najlepszych dostawców w ramach konkursu Gospodarstwo Roku, wręczając im samochody w barwach swojej sztandarowej marki Serenady.