Rok 2020 dla Browaru NOOK to rok nowości i kooperacji

Jesienią Browar NOOK wypuścił na rynek linię piw leżakowanych w beczkach po szlachetnych alkoholach.

 

Bazą stał się Tajemniczy Ogród Russian Imperial Stout, który swoją premierę miał na początku 2020 roku. To ciemne, gęste i niezwykle bogate smakowo piwo charakteryzujące się wyczuwalnymi nutami karmelowej kawy i czekolady oraz posmakiem czerwonych owoców. Wyjątkowa gładkość i wyrazista końcowa uzyskana jest dzięki nasyceniu azotem. Zawartość alkoholu to aż 10,3%, ekstrakt 30° a poziom goryczki 20. Oceny na Untappd osiągały nawet 4 gwiazdki (skala 1-5), co sprawia, że piwo należy do wyróżniających się w swojej kategorii.

Perła w koronie nowej linii to EBONO leżakowane w beczce po jednym z najbardziej szlachetnych rumów na świecie – rumie Caroni z Trynidadu. Ebono w języku esperanto oznacza heban. Jest to szlachetne, niezwykle twarde drzewo osiągające wysokość do 25m, które występuje w strefie międzyzwrotnikowej i podzwrotnikowej m.in. w Afryce.

„Nawiązaliśmy współpracę z legendarną firmą S.B.S 1423 z Danii, która specjalizuje się w selekcji unikatowych, najlepszych w danym roczniku beczek po alkoholach z całego świata. To właśnie spod ich skrzydeł wyszedł m.in. niezwykły rum S.B.S Trinidad 1993, „czarna bestia” wśród rumów z nieczynnej już destylarni Caroni. Ta historia aż prosiła się o kontynuację. Kiedy pomyślałem, że mógłbym TAKĄ beczkę zalać naszym piwem… nie wahałem się ani chwili. Padło na RIS bo czułem, że bogactwo i kwiecistość smaku tego piwa może dać nieziemskie efekty po leżakowaniu.”

– mówi Przemek Kuźniewski współwłaściciel Browaru NOOK

Przemysław Kuźniewski – członek Zarządu Kamron Group

Po Ebono pojawiły się kolejne:

CIDONIO leżakowane w beczce po rumie S.B.S Belize, gdzie wyczuwalne są nuty mlecznej czekolady i powideł pomarańczowych. Jego nazwa w języku esperanto oznacza pigwę, która jest jednym z najstarszych spośród znanych gatunków roślin uprawianych przez człowieka a na kontynent amerykański przybyła już wraz z pierwszymi osadnikami;

MUSKO leżakowane w beczce po szkockiej whisky Laphroigh, która charakteryzuje się intensywnym, ziemistym smakiem z wyczuwalnymi nutami torfu. Musko w języku esperanto oznacza mech. Mchy, a także należące do nich torfowce popularne w Szkocji, to rośliny żyjące w środowisku wilgotnym. Spotkać je można w zacienionych i wilgotnych miejscach nad brzegami strumieni;

MAHAGANO leżakowane w beczce po dostojnym rumie S.B.S Panama, który charakteryzuje się dymnym posmakiem i ciekawym, owocowym finiszem wytrawnego Sherry Orloroso, które jako pierwsze w niej leżakowało. Mahagano w języku esperanto oznacza mahoń. To szlachetne drzewo występuje m.in. w Ameryce Południowej. Jego trwałość i charakterystyczna, czerwona barwa powoduje, że jest jednym z najbardziej cenionych na świecie. Każde z piw, podobnie jak sam Browar NOOK, zyskało nazwę w języku esperanto.

Każde z nich opowiada jakąś historię odnosząc się swoją nazwą do charakterystycznych roślin kraju, czy regionu skąd pochodzi dany alkohol. Także etykiety zostały zaprojektowane tak, aby kolorem i motywem roślinnym wskazywać rodzaj alkoholu, który wcześniej leżakował w beczce.  Cała linia jest limitowana a na etykietach znaleźć można kolejne numery butelek. Premierom towarzyszyły tajemnicze, zaciemnione grafiki, co za tym idzie hasłem kampanii stało się „Odkryj tajemnice NOOKa”. To jeszcze nie koniec bo NOOK zapowiada kolejne odsłony w ramach leżakowanej linii!

 

Pod kątem kooperacji Browar NOOK także nie zwalnia tempa tworząc nowe piwa z największymi w Polsce browarami. Wiosna upłynęła pod znakiem kooperacji z Browarem Szpunt, czego efektem było lekkie, tropikalne i orzeźwiające Nitro Hazy DDH IPA Tento oraz intensywnie owocowe i treściwe Imperial Gose BeryBery. Za to jesienią współpraca z Browarem Nepomucen zaowocowała wytrawnym i goryczkowym Never Look Back West Coast Imperial Ipa.

Piwa Browaru NOOK zyskały szerokie uznanie nie tylko ze strony fanów i konsumentów, ale także profesjonalnego gremium ekspertów. Podczas tegorocznej edycji konkursu Good Beer Browar NOOK nagrodzony został aż dwoma medalami. Piwo Czas na Przerwę zdobyło Złoty Medal w kategorii Speciality IPA, a Tajemniczy Ogród nagrodzony został Brązowym Medalem w kategorii Ciemne ALE.

Wychodząc naprzeciw trudnej sytuacji związanej z pandemią i ograniczeniami w HoReCa dystrybutor piwa NOOK Kamron Group uruchomił sklep internetowy. Przez portal allegro można kupić cały wachlarz nowości bezalkoholowych także z innych browarów.

 

W tym roku firma Kamron Group rozszerzyła dystrybucję swoich produktów pozyskując do współpracy kolejne hurtowanie, a także wchodząc na rynki zagraniczne Danii i Holandii. Na rynku pojawiło się blisko 200 000 sztuk produktów pod szyldem Browaru NOOK.

 

W trosce o środowisko NOOK zaczął stopniowo wprowadzać etykiety biodegradowane do swoich produktów. Nowy materiał typu Bio-base PE zastosowany na etykiety pochodzi w 83% z trzciny cukrowej.

 

W roku 2021 Kamron Group zapowiada dalszą ekspansję na Europę Środkową i Zachodnią oraz poszerzanie dostępności swoich produktów w Polsce. Kolejny rok przyniesie także ciekawe premiery – pojawią się produktu własne NOOK, kolejne piwa z linii leżakowanej w beczkach oraz piwa kooperacyjne z największymi polskimi browarami.

Janusz Żyła – Prezes Zarządu Kamron Group

O Browarze NOOK:
Warszawski Browar NOOK powstał w wrześniu 2018 r. Nazwa pochodzi z języka esperanto (czyt. nok) i oznacza „zakątek”, „zacisze”. Ten piwny zakątek stworzyła grupa pasjonatów piwa z wieloletnim doświadczeniem w branży, którzy stawiają na jakość warzonych piw. Obecnie w portfolio znajduje się 10 produktów, a na rok 2020 zapowiedziane są kolejne premiery. Piwa cenione przez konsumentów zdobywają kolejne wyróżnienia na najważniejszych imprezach branżowych –  piwo Zaraz Wracam Marakuja zdobyło Złoto Konkursu Piw Rzemieślniczych Kraft Roku 2019 w kategorii piw bezalkoholowych. W październiku 2019 NOOK podjął współpracę z Fundacją Azylu Pod Psim Aniołem. Wtedy to na rynku pojawiły się piwa z etykietami, na których zostały zamieszczone wizerunki psiaków do adopcji. Część dochodu ze sprzedaży produktów przekazywana jest na rzecz Fundacji.