Ponad 113 ton żywności, która pozwoli na przygotowanie ponad ćwierć miliona posiłków dla najuboższych oraz dodatkowo 136 206 zł finansowego wsparcia dla Banków Żywności i Caritas Polska od Tesco Polska – to wyniki świątecznych zbiórek żywności przeprowadzonych w sklepach sieci. Zbiórki artykułów spożywczych co roku jednoczą Polaków w niesieniu pomocy potrzebującym. Dzięki pomocy klientów Tesco, Święta w wielu polskich domach staną się jeszcze bardziej magiczne.
270 250 posiłków dla potrzebujących
W dniach 30 listopada-1 grudnia i 8-9 grudnia w ponad 300 sklepach Tesco w całej Polsce wolontariusze Banków Żywności oraz Caritas zachęcali klientów do wsparcia przedświątecznych zbiórek żywności. Razem w sklepach sieci udało się zebrać ponad 113 ton żywności – to ekwiwalent ponad 270 tys. posiłków. Dodatkowo Tesco podobniej jak rok temu przekaże organizacjom pomocowym 20% wartości zebranych artykułów spożywczych.
Dzięki zaangażowaniu klientów Tesco z roku na rok coraz więcej osób ma szansę na spędzanie świąt, nie martwiąc się o zdobycie żywności na choćby najskromniejszy posiłek. Tegoroczny wynik zbiórki w Tesco jest wyższy o ponad 10% od zeszłorocznego! W 2017 roku udało się zebrać 101 ton żywności, wystarczającej do przygotowania 240 tys. posiłków dla potrzebujących.
Jesteśmy w samym sercu ruchliwego okresu przedświątecznego. Wspaniale jest zobaczyć, że nawet teraz, w tym trudnym momencie, możemy zatrzymać się na chwilę i pomóc – mówi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska. Podobnie jak w poprzednich latach, również tym razem Tesco przekaże Bankom Żywności oraz Caritas 20% wartości żywności zebranej w naszych sklepach.
Zbiórki żywności nie są jedyną inicjatywą sklepów Tesco w tym obszarze – sieć realizuje autorski program przekazywania nadwyżek żywności od 2013 roku i tym samym walczy z marnowaniem żywności. Dodatkowo, Tesco umożliwia klientom zakup dobrych jakościowo warzyw i owoców „Perfectly Imperfect” o mniej regularnych kształtach, przez co zmniejsza się skala marnowania w gospodarstwach rolnych.
źródło: informacja prasowa Tesco Polska