Żabka – stabilny biznes na trudne czasy

2020, pomimo pandemii, oznaczał dla Żabki jeszcze szybszy rozwój – sieć powiększyła się o blisko 1000 sklepów, najwięcej w swojej historii. We wrześniu otwarta została 6,5 tysięczna placówka w Polsce. Dzięki nowoczesnemu formatowi, w jakim otwierane są wszystkie nowe sklepy, mogą one powstawać we wszystkich lokalizacjach – zarówno w dużych i średnich miastach, jak również coraz częściej w mniejszych miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Klienci mogą znaleźć je na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast, w galeriach handlowych czy na dworcach.

Nieustannie rośnie zainteresowanie współpracą z Żabką – sieć wprowadziła od kwietnia nową ofertę franczyzową, w której gwarantuje wszystkim nowym franczyzobiorcom przychód w wysokości 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok prowadzenia działalności. Zarówno ta gwarancja, jak i szerokie wsparcie od sieci na wielu płaszczyznach, pozwala skupić się przedsiębiorcy na rozwoju swojego biznesu niezależnie od okoliczności. Przyniosło to pozytywny wpływ na liczbę podpisywanych nowych umów – w październiku przybyła ich rekordowa liczba, a w listopadzie sieć świętowała przekroczenie liczby 5000 franczyzobiorców.

 

Pomoc i wsparcie ze strony dużej organizacji pomaga współpracującym z nią przedsiębiorcom złagodzić także odczuwane w biznesie skutki pandemii. Od początku wprowadzenia ograniczeń Żabka pomaga swoim franczyzobiorcom odpowiednio dostosować funkcjonowanie prowadzonych przez nich sklepów do obowiązujących wymagań – sieć przekazała na ich użytek ich ponad 1 mln par rękawiczek ochronnych, 400 tys. litrów płynu do dezynfekcji, 100 tys. maseczek i przyłbic ochronnych, każda placówka została ponadto wyposażona w stacje dezynfekujące. Do sprzedaży trafiły także maseczki ochronne bez marży w momencie, kiedy był to towar trudnodostępny i niemal deficytowy – tysiące klientów skorzystało z okazji ich zakupu. Licznie włączyli się oni także w akcję zbiórki punktów w aplikacji żappka, z której środki zostały przekazane na pomoc szpitalom zakaźnym. Odpowiadając na potrzeby klientów, sieć wprowadziła także w ostatnich miesiącach dwie nowe usługi „Zamów i odbierz” oraz „Żabka do domu” – która obecnie jest realizowana przez Uber Eats – dzięki czemu klienci jeszcze wygodniej mogą dokonywać zakupów zdalnie blisko domu.

 

Ostatnie miesiące niewątpliwie wymogły zmiany na rynku, jednak Żabka szybko dostosowując się do nowej sytuacji, utrzymała tempo ekspansji sieci i pomogła swoim franczyzobiorcom dalej rozwijać ich lokalne biznesy.