Azja na polskim talerzu

Kuchnia Dalekiego Wschodu budzi coraz większe zainteresowanie Polaków, którzy eksperymentują kulinarnie i otwierają się na orientalne smaki. Z połączenia azjatyckich korzeni i wiedzy o europejskim rynku powstało Sen Soy. Marka pomaga konsumentom odkrywać bogactwo azjatyckich smaków we własnym domu, oferując gamę oryginalnych produktów ready to cook i przekąsek pochodzących z Azji Wschodniej.

Flagowym produktem Sen Soy są sosy sojowe, jedna z najważniejszych przypraw kuchni azjatyckiej, szeroko wykorzystywana w kuchni japońskiej, tajskiej, wietnamskiej, koreańskiej czy chińskiej. W portfolio znajdują się również makarony udon, soba i ramen, składniki do sushi, sosy do gotowania, ostre sosy na bazie chilli i bazy do zup Pho czy Tom Yum. Marka jednak obecnie najsilniej planuje rozwijać w Polsce asortyment przekąsek.

— Tendencja do podjadania, uzupełniania lub zastępowania różnorodnymi przekąskami posiłków jest jednym z najsilniejszych trendów ostatnich lat. W połączeniu z rosnącą świadomością zdrowotną konsumentów, otwartością na nowe smaki i zainteresowaniem kulturą kulinarną Azji, tworzy to w Polsce idealną sytuację rynkową dla oryginalnych, naturalnych przekąsek azjatyckich.

— mówi Tung Nguyen-Brodnicki, Managing Director Flavor Hub, producent Sen Soy.

 

Sen Soy w ofercie przekąsek ma chipsy nori w czterech wersjach smakowych: klasycznym, kimchi, teriyaki i wasabi. Te chrupiące, cieniutkie płatki prażonych w oleju sezamowym alg morskich zachowują wszystkie bogate właściwości zdrowotne wodorostów. Są naturalną, oryginalną smakowo alternatywą dla klasycznych chipsów i innych słonych przekąsek. Produkty są już dostępne w sieciach Carrefour i Aldi, a w ramach akcji in&out także w Lidlu.

 

Dane rynkowe pokazują, że Polacy są otwarci na nowe doświadczenia kulinarne. Smaki Azji stają się popularnym wyborem zwłaszcza wśród młodszych grup konsumentów. Dania takie jak sushi, ramen czy kimchi na stałe weszły do jadłospisu Polaków. Popularność kuchni jest potęgowana przez zainteresowanie kulturą azjatycką m.in. koreańską muzyką K-pop czy mangą. Sen Soy planuje wykorzystać tę synergię w swoich działaniach komunikacyjnych.

 

Marka została założona ponad 20 lat temu przez grupę przyjaciół o azjatyckich korzeniach, którzy przyjechali do Europy na studia. Połączenie rodzinnych tradycji produkcji artykułów spożywczych w Hanoi z wiedzą o europejskim rynku, zaowocowało powstaniem Sen Soy.

— Naszym symbolem jest kwiat lotosu, który w Wietnamie oznacza czystość, szlachetność i odwagę. Przywiązani do tradycji, dokładamy wszelkich starań, aby tworzyć innowacyjne produkty dostosowane do dzisiejszego tempa życia i jak najwierniej przedstawić Polakom smaki, które znamy.

— dodaje Tung Nguyen-Brodnicki.