Ubiegły rok dla branży napojów gazowanych był czasem pełnym wyzwań. Dotyczyły one nie tylko opłaty cukrowej, ale też niekorzystnej sytuacji geopolitycznej, która przyczyniła się m.in. do wzrostu cen surowców i energii elektrycznej. Z tego punktu widzenia możliwości biznesowe producentów zostały znacząco ograniczone i wymagały podjęcia wielu strategicznych decyzji, które finalnie pozwoliły na elastyczne dostosowanie się do wymagań rynkowych.
Zadaniem, jakie Colian postawił sobie w minionym okresie, było odwrócenie wolumenowego trendu spadkowego dla marki Oranżada Hellena oraz pozostałych produktów obecnych w portfolio brandu Hellena. Dzięki właściwie podjętym decyzjom, cel ten udało się osiągnąć.
Niewątpliwym sukcesem było wprowadzenie na rynek Oranżady Hellena w nowych, zaskakujących dla konsumenta wariantach. W portfolio marki pojawiły się limitowane edycje kultowego napoju z nutą mięty, brzoskwini pomarańczy i maliny. Dużym zaskoczeniem okazała się również zimowa odsłona Oranżady Hellena o smaku piernikowo-korzennym – idealna nie tylko w czasie Świąt Bożego Narodzenia, ale również wtedy, gdy temperatury za oknem zachęcają do sięgania po bardziej aromatyczne napoje. Działania brandu zostały zauważone przez rynek i konsumentów, o czym świadczy nie tylko większe zainteresowanie nabywców, ale też otrzymane nagrody i wyróżnienia. Oranżada Hellena Party o smaku gumy balonowej otrzymała Złotą Innowację FMCG w kategorii Napoje i Soki w grupie SMAK. Tak prestiżowy tytuł jest dowodem na to, że oparta na komunikacji 360° strategia firmy jest tą właściwą.
W październiku ubiegłego roku marka rozpoczęła aktywację influencerską pod nazwą #hellendż, w której udział bierze wiele znanych twarzy w świecie social mediów. Celem aktywności jest zachęcanie do chwalenia samego siebie i budowanie zasięgów tego wyzwania. Stanowi to kontynuację długofalowej strategii komunikacji marki pod hasłem „CUDZE CHWALICIE SWEGO NIE ZNACIE”.