„Ciche godziny” we wszystkich sklepach Lidl Polska – sieć wspiera osoby ze spektrum autyzmu

Dziś, 2 kwietnia, obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Różnorodność i równe traktowanie to ważny temat w strategii CSR Lidl Polska – marki, która wykazuje się empatią oraz otwartością. Z tego względu sieć od 2019 roku prowadzi akcję „Ciche godziny”, która ułatwia zakupy osobom ze spektrum autyzmu. W określonych dniach i godzinach muzyka oraz komunikaty głosowe są wyciszone, a osoby uprzywilejowane są obsługiwane poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa. 

2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, co jest dobrą okazją do szerzenia świadomości w tym temacie. Z myślą o osobach neuroróżnorodnych Lidl Polska już w 2019 roku wprowadził akcję „Ciche godziny” we wszystkich swoich sklepach. Pod tą inicjatywą, opracowaną we współpracy z Fundacją JiM, kryją się udogodnienia, które są ukłonem w stronę osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i mają ułatwić codzienne zakupy. W trakcie standardowego funkcjonowania sklepów „Ciche godziny” w Lidlu odbywają się w każdy piątek w godzinach 8.00–10.00 oraz w sobotę od 19.00 do 21.00. W tym czasie wyciszone zostają muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia, a klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, bez weryfikacji są obsługiwani poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa.
Lidl Polska prowadzi akcję „Ciche godziny”, która ułatwia zakupy osobom ze spektrum autyzmu.

Lidl Polska prowadzi akcję „Ciche godziny”, która ułatwia zakupy osobom ze spektrum autyzmu.
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zaburzenia ze spektrum autyzmu występują u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce jest to około 400 tysięcy osób. Jednak z zaburzeniem żyją także rodzice, rodzeństwo oraz opiekunowie, dla których rutynowe obowiązki, w tym między innymi zakupy, są wielkim wyzwaniem. Z analizy badania ankietowego przygotowanego przez Fundację JiM wynika, że dla większości osób z ASD zakupy są negatywnym doświadczeniem, a najbardziej uciążliwymi czynnikami w ich trakcie są hałas, ostre oświetlenie czy kolejki do kasy.
W Lidl Polska nieustannie dokładamy starań, aby każdy czuł się w naszym sklepie komfortowo i mógł swobodnie robić zakupy. Dzięki obecności naszej marki w różnych lokalizacjach w całej Polsce możemy poznawać rozmaite potrzeby naszych klientów, dlatego już kilka lat temu wprowadziliśmy inicjatywę „ciche godziny” – dla większości z nas jest to ledwo zauważalna zmiana, ale dla części klientów może być znacznym ułatwieniem w codziennym funkcjonowaniu. W naszych działaniach kierujemy się empatią marki oraz otwartością na różne potrzeby. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to dobra okazja, by uświadamiać i uwrażliwiać społeczeństwo na innych. W Lidl Polska pamiętamy o klientach ze spektrum autyzmu oraz o ich rodzinach. Wiemy, że „ciche godziny” poprawiają komfort ich zakupów 
– komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.
Lidl promuje zdrowie
Oprócz wprowadzenia ułatwień dla osób ze spektrum autyzmu, akcje firmy mają również wymiar edukacyjny – klienci, pracownicy i inni interesariusze są informowani, że wśród nas żyją osoby o różnorodnych potrzebach. Promocja różnorodności to jeden z 6 filarów strategii CSR Lidl. W tym celu sieć stworzyła inicjatywę zrównoważonego rozwoju #teamlidl YOU, skierowaną do pracowników. Akcja ma na celu zachęcić wszystkich do bardziej zrównoważonego działania. Działaniami objętych jest ponad 300 tys. pracowników firmy z różnych spółek narodowych Lidl.