Fruvita Low Carb – nowa linia wysokobiałkowych jogurtów o najniższej zawartości węglowodanów

Fruvita Low Carb – tak się nazywa nowa linia wysokobiałkowych jogurtów o najniższej zawartości węglowodanów na rynku marki własnej Biedronki. Innowacyjne produkty wpisują się w strategię sieci, której celem jest nie tylko oferowanie klientom produktów w możliwie jak najniższych cenach, ale również wychodzenie naprzeciw ich specjalnym potrzebom żywieniowym.

Dane z ostatnich kilkunastu lat potwierdzają, że nadwaga i otyłość w polskim społeczeństwie stale przybierają na sile, mogąc prowadzić do rozwoju, m.in. cukrzycy typu 2, czy coraz częściej diagnozowanej insulinooporności. Ważną rolę w zapobieganiu nadwadze i otyłości odgrywa odpowiednio zbilansowana dieta, zawierająca wszystkie makroskładniki w odpowiednich proporcjach, dlatego Biedronka od lat propaguje zdrowe nawyki żywieniowe i konsekwentnie poprawia skład oferowanych produktów.
Jogurty z nowej linii marki własnej Biedronki Fruvita Low Carb to nowość, która zainteresuje m.in. osoby ograniczające ilość węglowodanów przyswajalnych w diecie. Fruvita Low Carb to również propozycja dla klientów, którzy dbają o odpowiednią podaż białka. W porównaniu do innych produktów rynkowych z wysoką zawartością białka, jogurty zawierają 4 do 5 razy mniej węglowodanów, tj. poniżej 2 g w porcji 150 g, czyli jednym opakowaniu. Uzyskanie takiego efektu możliwe jest poprzez częściowe usunięcie laktozy z mleka użytego do wyprodukowania jogurtu oraz zastąpienie cukru substancjami słodzącymi. Jogurty z nowej linii zawierają 12 g białka w jednym opakowaniu jogurtu naturalnego oraz 10 g białka w wariancie waniliowym i o smaku jagodowym. Oznacza to, że odpowiednio 60% i 58% dostarczanej energii pochodzi właśnie z tego składnika. Fruvita Low Carb będzie zatem dobrym wyborem również dla osób aktywnych fizycznie, które mogą mieć wyższe zapotrzebowanie na białko. Aktualnie wszystkie warianty smakowe produktu klienci Biedronki mogą nabyć w cenie 2,94 zł (150 g).

Fruvita Low Carb to innowacyjna linia produktów opracowana z myślą o konsumentach o specjalnych potrzebach żywieniowych, którzy ograniczają cukier w swojej diecie. To również odpowiedź na rosnący trend związany z dietą niskowęglowodanową. Dla sieci Biedronka wprowadzenie nowych jogurtów Fruvita Low Carb to kolejny krok w misji wychodzenia naprzeciw specjalnym potrzebom żywieniowym naszych klientów.

Artur Byliniak, Starszy Menedżer Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka

 

Biedronka nie tylko wprowadza do oferty kolejne produkty odpowiadające na specjalne potrzeby klientów, ale też stale realizuje proces reformulacji produktów marki własnej. Sieć poprawia ich wartość odżywczą poprzez obniżanie zawartości cukru, soli i tłuszczów. W ubiegłym roku Biedronka przeprowadziła piętnaście reformulacji. Najwięcej – 7 – w zakresie ograniczenia soli, 4 w zakresie ograniczenia cukru i 2 w zakresie ograniczenia tłuszczu. Dodatkowo w dwóch produktach zwiększono ilość błonnika. W okresie od 2014 r. do 2023 r., inicjatywa ta zapobiegła wprowadzeniu na rynek w Polsce, a tym samym spożyciu ogółem ponad 5448 ton cukru, 318 ton soli i 2170 ton tłuszczu.