Kampania społeczna Kompanii Piwowarskiej „Będę TATĄ! – nie piję razem z nią” nagrodzona w konkursie ECU Sustainability Awards

Kompania Piwowarska po raz czwarty razem z Fundacją „Dom w Łodzi” prowadziła kampanię społeczną FASOFF, szerzącą świadomość na temat FAS czyli alkoholowego zespołu płodowego. Tym razem pod hasłem: „Będę TATĄ! – nie piję razem z nią”. Kampania otrzymała nagrodę ECU Sustainability Award przyznawaną podczas European Circular Retail Congress, będącego częścią Poland & CEE Retail Summit 2024.

„Tworzenie więzi, które mają znaczenie” to cel nadrzędny działań strategicznych Kompanii Piwowarskiej, w ramach którego jednym z najważniejszych obszarów jest pozytywny wpływ na społeczeństwo. Firma wspiera osiąganie istotnych celów społecznych działając we współpracy z organizacjami, z którymi łączą je te same wartości.

 

Po raz czwarty Kompania Piwowarska wsparła kampanię FASOFF zainicjowaną przez Fundację „Dom w Łodzi”. „Będę TATĄ! Nie piję razem z nią” to hasło kampanii w 2023 roku, w której zachęcano przyszłych rodziców do zachowania abstynencji w czasie ciąży.

 

Do jednego kieliszka symbolizującego zaangażowanie kobiety, dostawiono drugi – należący do ojca. Tak powstała drużyna #FASOFF. Drugi odwrócony kieliszek pokazał , jak ważne jest zaangażowanie ojców podczas ciąży W efekcie przeprowadzonych działań przekazy kampanii dotarły do 7,5 mln osób m.in. dzięki 216 publikacjom. W ubiegłym roku, przy okazji eliminacji do Euro 2024, aktywizowano mężczyzn jako głównych adresatów, wykorzystując symbol piłki nożnej i gry zespołowej. Rodzina jest jak drużyna, dlatego tak ważna jest współpraca i granie do jednej bramki.

– Cieszymy się z nagrody, niemniej jednak najważniejsze dla nas jest budowanie szerokiej świadomości o FAS. Kobiety w ciąży oraz w okresie karmienia kategorycznie nie powinny spożywać alkoholu, do tego samego zachęcamy również ich otoczenie i partnerów. Zależy nam na tym, aby w Polsce każde dziecko rodziło się zdrowe, nie obciążone skutkami spożywania alkoholu w trakcie ciąży, dlatego wspieramy organizacje, którym przyświeca taki cel

komentuje Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej

 

Spot video kampanii był emitowany nieodpłatnie w TVP. Hashtag #FASOFF pomógł zaangażować społeczeństwo, zbudować drużynę tak, aby każdy mógł wesprzeć kobiety ze swojego bliskiego otoczenia, które właśnie spodziewają się dziecka.

 

Nagrody ECU Sustainability Awards mają na celu nagrodzenie wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju w sektorze handlu detalicznego. Kampania „Będę TATĄ! – nie piję razem z nią” została nagrodzona w kategorii Sustainable Leadership and Excellence, w której nagradzane są organizacje, które wyróżniają się we włączaniu zrównoważonego rozwoju do swojej struktury korporacyjnej, wyznaczaniu wizjonerskich celów i osiąganiu wysokich standardów zgodności. To święto firm, które przodują dzięki innowacyjnym strategiom i przewyższają standardy branżowe, pokazując swoje zaangażowanie w zrównoważone przywództwo i doskonałość operacyjną.

 

Kampanię promował spot telewizyjny, dedykowana strona internetowa fasoff.pl, kampania w mediach społecznościowych oraz działania influencerów.