Nowość w portfolio marki Lech Free – Lech Free Active

Lech Free, marka Kompanii Piwowarskiej i lider polskiego rynku w kategorii piw bezalkoholowych, rozszerza swoje portfolio o Lecha Free Active, wariant funkcjonalny przeznaczony dla osób aktywnych. To pierwsze na rynku piwo bezalkoholowe o działaniu nawadniającym, o smaku mango i cytryny. Nowość idealnie uzupełnia ofertę marki Lech Free i jest dostępna od połowy marca br. w handlu tradycyjnym, dużych marketach oraz w lokalach gastronomicznych.

Piwa bezalkoholowe to intensywnie rozwijający się segment na polskim rynku, co w dużej mierze wynika z trendów konsumenckich – potrzeby aktywnego i zdrowego stylu życia. Lech Free jest numerem 1 w kategorii piw 0,0%*. To najczęściej wybierana marka spośród piw bezalkoholowych, oferująca klasycznego lagera i wybór piw smakowych.

 

Wiosną br. do jej oferty dołącza Lech Free Active Hydrate – pierwszy na rynku wariant piwa bezalkoholowego o właściwościach nawadniających, o smaku mango i cytryny. Lech Free Active Hydrate to kontynuacja strategii marki, brandu od lat związanego z aktywnym stylem życia. Produkt posiada unikalny skład pozwalający w krótkim czasie uzupełnić niedobory wody i sodu w organizmie, które tracimy podczas wysiłku fizycznego, zabieganego dnia czy upałów. Nowy napój łączy bezalkoholowego lagera z soczystym, słodkim smakiem mango i kwaśną, orzeźwiającą nutą cytryny. Dzięki zawartości odpowiednich składników, Lech Free Active można zaliczyć do roztworów węglowodanowo-elektrolitowych, które zwiększają wchłanianie wody podczas wysiłku fizycznego.

– Od lat marka Lech Free jest związana z aktywnym stylem życia. W ramach licznych działań wspieramy najpopularniejsze wydarzenia sportowe, które mobilizują tysiące osób do uprawiania sportu oraz dbania o kondycję i samopoczucie. Zauważyliśmy, że liczba osób aktywnych fizycznie rośnie w Polsce z roku na rok. Potwierdzają to badania oraz imprezy gromadzące na starcie tłumy zawodników. Dlatego wprowadzenie na rynek nowej sublinii bezalkoholowych piw funkcjonalnych Lech Free Active było dla nas naturalną decyzją o kontynuacji i rozwinięciu strategii zachęcającej do prowadzenia aktywnego stylu życia. Nasz nowy wariant to doskonała odpowiedź na potrzeby wielu Polaków, którzy lubią smak piwa i jednocześnie szukają orzeźwienia oraz czegoś nowego – nawodnienia po intensywnym dniu, ulubionej aktywności sportowej czy przy wysokich temperaturach podczas letnich dni. Cieszymy się, że możemy go zaoferować  naszym konsumentom i tym samym rozszerzyć wachlarz okazji do konsumpcji piwa bezalkoholowego

– mówi Dagmara Roger, Brand Manager Lech Free.

 

Lech Free Active 0,0% jest dostępny w puszkach i w butelkach o pojemności 330 i 500 ml.  Na półkach sklepowych i w lodówce opakowanie Lech Free Active wyróżnia się nową kolorystyką – srebrno-niebieskim kolorem logo, innym niż dostępne na rynku smakowe piwa z kategorii Lech Free.

 

Launch Lech Free Active wesprze emisja spotu reklamowego w TV, kampania digital oraz współpraca z  influencerami znanymi z zamiłowania do aktywności fizycznej. Produkt pojawi się również na wydarzeniach sportowych, m.in. biegu przeszkodowym Runmageddon, 16. Półmaratonie Warszawskim, a także podczas innych imprez promujących aktywny styl życia. Podobnie jak w poprzednich latach Lech Free, tak w tym roku Lech Free Active będzie dostępny na mecie dla wszystkich, którzy ukończą bieg.

Za kreację kampanii reklamowej odpowiada agencja Bardzo, a za działania w digitalu,  w obszarze social media i influencer marketingu agencja Cut The Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith.

 

* Nielsen+CMR, Nieslen KAD aggregated data for MT (HM clients, SM clients, Biedronka, PS benchmark), CMR data for TT (panel stores up to 300m2); MAT Feb’22