Mazurska Manufaktura wprowadza na polski rynek aperitif Déjà-Vu

Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w kraftowych alkoholach mocnych oraz piwach regionalnych, nawiązała współpracę z niemieckim gigantem alkoholowym – firmą Schwarze und Schlichte. Umowa obejmuje wyłączną dystrybucję dwóch marek: Déjà-Vu oraz gotowych koktajli Shatler’s w wersji alkoholowej oraz bezalkoholowej. Pierwsza z nich jest już dostępna na polskim rynku.

Zgodnie z rynkowymi raportami[1] wartość globalnego rynku alkoholi typu bitter wyniesie w 2024 r. 447,08 mln dolarów, a do 2030 roku ma przekroczyć 900 mln dolarów. Tempo wzrostu wspomnianego rynku szacuje się obecnie na 12,3 proc. w skali roku. W ostatnich latach szczególnym zainteresowaniem konsumentów cieszą się słodko-gorzkie aperitify typu Aperol, które stają się bazą do najbardziej popularnych letnich koktajli. Najbardziej znana z tej kategorii włoska marka doczekała się w ostatnim czasie sporej konkurencji.

Aperitif z orientalną nutą

Déjà-Vu to aperitif produkowany od 2021 roku. Jego bazę stanowi francuski destylat winny wzbogacony o egzotyczne dodatki z całego świata, jak imbir, kardamon, cynamon, miód oraz cytrusy. Produkt wyróżnia się owocowo-pikantnym, orzeźwiającym smakiem i doskonale komponuje się np. z wodą, tonikiem i grejpfrutem. Mimo krótkiej obecności na rynku Déjà-Vu doczekał się wielu wyróżnień w branżowych konkursach. Produkt został opracowany przez niemieckiego giganta alkoholowego, rodzinną firmę Schwarze und Schlichte, której historia sięga 1664 roku. Producent łączy tradycje rzemieślniczej, westfalskiej gorzelni zbożowej Friedr. Schwarze z Oelde oraz przejętej w 1990 roku gorzelni Steinhäger Schlichte z Steinhagen.

Mazurska Manufaktura wyłącznym dystrybutorem Déjà-Vu

Umowę z firmą Schwarze und Schlichte podpisała właśnie Mazurska Manufaktura – rodzinny, kraftowy producent alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa. Współpraca obejmuje wyłączną dystrybucję na rynek polski zarówno marki Déjà-Vu, jak i koktajli Shatler’s z kategorii RTD (pojawią się w Polsce w drugim kwartale br.).

– Dzięki współpracy z Schwarze und Schlichte mamy szansę na jeszcze większe urozmaicenie naszego portfela alkoholi mocnych, w którym królują tradycyjne, rzemieślnicze wódki i nalewki kraftowe. Dodanie to tego zestawu marki Déjà-Vu to krok w stronę trochę innej, na pewno nieco młodszej grupy konsumentów. Bitter aperitify podbijają menu koktajli serwowanych w barach i restauracjach jako jeden z najbardziej popularnych składników. Jesteśmy przekonani, że dystrybuowany przez nas aperitif dobrze odnajdzie się na polskim rynku, stając się ciekawą alternatywą dla najbardziej rozpoznawalnych marek aperitifów. Jednocześnie cieszy też współpraca z tak znanym zagranicznym producentem – mówi Jakub Gromek, dyrektor generalny w Mazurskiej Manufakturze S.A.

[1] https://www.researchandmarkets.com/reports/5337157/global-bitters-market-by-product-aperitif