Na rynku pojawił się nowy produkt – Żywiec Jasne Lekkie

Marka Żywiec od lat wyznacza trendy na polskim rynku piwa.  Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy coraz częściej poszukują lżejszych i mniej goryczkowych piw[1], marka wprowadziła właśnie na rynek sesyjnego lagera – Żywiec Jasne Lekkie 4,5%.

Segment piw premium w Polsce to kategoria, która rośnie w dwucyfrowym tempie[2]. Marka Żywiec dostrzegła także ogromny potencjał w segmencie sesyjnych lagerów, którego dynamika sprzedaży w Europie Zachodniej wzrosła w ostatnich latach o ponad 10%[3]. To dlatego, Żywiec, stawiając na innowacje, ale również chcąc rozwijać kategorię piwa i uatrakcyjniać ją dla nowych konsumentów, postawił na nowy segment sesyjnych lagerów. W rezultacie na rynku pojawił się właśnie nowy produkt – Żywiec Jasne Lekkie.

 

Nowy Żywiec Jasne Lekkie to sesyjny, orzeźwiający lager o mniejszej goryczce i niższej zawartości alkoholu (4,5%). Swój złoty, słoneczny kolor oraz przyjemny charakter zawdzięcza specjalnie dobranej kompozycji łagodnych chmieli oraz filtrowaniu na zimno. Produkt sprzedawany jest w przezroczystej butelce, podkreślającej jego lekkość i orzeźwiające właściwości oraz puszce.

 

Żywiec od lat wprowadza na rynek innowacje zmieniające kształt polskiego rynku piwa. W 2014 odkrył przed konsumentami bogactwo piwnego świata, zapoznając ich z piwnymi stylami. Żywiec miał także ogromny udział w tworzeniu segmentu piw bezalkoholowych. Wprowadzenie do sprzedaży bezalkoholowego lagera przyczyniło się do zbudowania tej kategorii w Polsce, a portfolio bezalkoholowych piw marki Żywiec szybko poszerzyło się o nowe warianty – Żywiec Sesyjne IPA 0,0% oraz Żywiec Białe 0,0%.

Innowacyjność wpisana jest w DNA marki Żywiec. Od lat obserwujemy coraz większe zainteresowanie konsumentów piwami o niższej goryczce i zawartości alkoholu. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, stworzyliśmy sesyjnego lagera, czyli piwo o przyjemnym, delikatnym smaku, które może być ciekawą odmianą od bardziej goryczkowych piw. To gatunek piwa mało jeszcze popularny w Polsce, dlatego możemy śmiało stwierdzić, że rozpoczynamy budowę tej kategorii na szeroką skalę.

– Katarzyna Malczewska-Błaszczuk, Dyrektor Marketingu w Grupie Żywiec

Piwo dostępne jest od 1 kwietnia br. w butelce 400 ml i puszce 500 ml.

 

Nowy Żywiec Jasne Lekkie otrzyma szeroko zakrojone wsparcie marketingowe. Za kreację oraz komunikację ATL odpowiada 2012 Agency, za działania digital i w mediach społecznościowych – agencja Feeders. Projekt opakowań został przygotowany przez agencję Global Shopper Marketing, odpowiadającą również za działania BTL marki. Kampanie dla Żywca planuje i kupuje dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi agencja HOPE.

 

 

[1] IQS, Młodzi Dorośli – badanie ilościowe, 09.2020

[2] Dane Grupy Żywiec zgodne z wewnętrzną segmentacją cenową, za Nielsen

[3] Dane Grupy Żywiec, za Heineken