Specjal w odświeżonej szacie graficznej i butelce

Specjal, piwo z Browaru w Elblągu, od wiosny tego roku dostępne jest w nowych opakowaniach.

Nowa butelka zwrotna oraz odświeżona etykieta podkreślają regionalny charakter piwa. Specjal od lat towarzyszy mieszkańcom Północy, czerpiąc dumę ze swojego pochodzenia. Marka nie tylko odwołuje się do lokalnych tradycji, ale także powstaje we współpracy z dostawcami ze swojego regionu.

 

Nowa butelka ma unikalny kształt i charakterystyczny grawerunek na szkle, a nowoczesna grafika jeszcze mocniej podkreśla związki z regionem. Do historycznych tradycji browarniczych Elbląga nawiązują umieszczona na froncie opakowania rycina Browaru, sygnatura tamtejszych piwowarów oraz herb miasta.
Dzisiejsze związki z regionem podkreślają nowe ikony na kontr-etykiecie i puszce: Browar z regionu, Słodownia z regionu, Jęczmień z regionu, Puszka z regionu, Drukarnia z regionu. Oznaczają one, że do warzenia Specjala browarnicy z Elbląga używają słodu z jęczmienia z regionalnych upraw z terenów trzech województw: pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego.
Słód ten powstaje w słodowni w Gdańsku i stamtąd trafia do Browaru w Elblągu. Prócz składników piwa, również opakowania pozyskiwane są w regionie. Etykiety Specjala drukowane są w Elblągu, a puszki powstają w Bydgoszczy.

 

Na opakowaniach wciąż dominują czerń i złoto, kolory charakterystyczne dla marki. Niezmienne jest też samo piwo Specjal. Lager o bogatym smaku szlachetnym smaku i wyraźnie zaznaczonej goryczce.

 

Jesteśmy dumni, że jako marka regionalna nie tylko warzymy nasze piwo w sercu regionu, ale kiedy jest taka możliwość, wybieramy regionalne surowce i dostawców. Dzięki temu Specjal i Browar w Elblągu są dziś nie tylko jednym z symboli Północy, ale i ważną częścią życia gospodarczego całego regionu – podkreśla Barbara Rychel, zarządzająca marką Specjal. – Odświeżone opakowania jeszcze lepiej oddają tą silną więź marki z miejscem jej pochodzenia.

 

Podobnie jak poprzednia butelka, nowa także jest zwrotna. Ponadto jest lżejsza od poprzedniej o 10 gram. Tak niewielka, wydawałoby się, różnica w wadze opakowania ma ogromne znaczenie dla ochrony środowiska. W skali całej dystrybucji marki oznacza to liczone w tonach zmniejszenie wagi ładunku, co przekłada się na ograniczenie emisji CO2.