Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu poszerza portfolio produktów

W odpowiedzi na rynkowe trendy Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu wprowadziła do sprzedaży mleko zagęszczone niesłodzone bez laktozy. Nowy produkt Spółdzielni to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz częściej poszukują produktów dostosowanych do specyficznych potrzeb dietetycznych.

Produkty bez laktozy coraz częściej poszukiwane są przez konsumentów doświadczających jej nietolerancji. Sprzedaż tej kategorii rośnie szybciej od produktów tradycyjnych. Artykuły mleczne bez laktozy są kupowane przez blisko 75% polskich gospodarstw domowych. Łącznie na produkty „bez laktozy” Polacy wydają ponad 800 mln zł[1].

– Mleko zagęszczone to nasz wiodący produkt, który charakteryzuje się szerokim zastosowaniem w kuchni. Oprócz podnoszenia walorów smakowych kawy, można je użyć do przygotowania deserów, koktajli, zabielenia zup czy tworzenia sosów o wyjątkowym smaku. Każdy kucharz, amator dobrej kuchni z pewnością znajdzie dla siebie jego ciekawe zastosowanie

– podkreśla Bernadeta Glapiak Dyrektor Handlu i Marketingu Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu.

Mleka zagęszczone siłą napędową Spółdzielni Mleczarskiej w Gostyniu

Mleka zagęszczone są wiodącym produktem gostyńskiej spółdzielni. Produkty tej kategorii po raz pierwszy zostały wprowadzone na rynek w 1978 roku. Obecnie w ofercie spółdzielni mleczarskiej powstają mleka zagęszczone niesłodzone light, light z dodatkami takimi jak magnez czy błonnik oraz nowość – light bez laktozy.

 

[1] Źródło: GfK: Produkty bez laktozy to 5% wolumenu nabiału, ale segment rośnie, grudzień 2022 r.