Strategiczny kierunek rozwoju Lorenz wpływa na zmiany w produktach firmy

Mniej soli w produktach i redukcja plastiku w opakowaniach pierwotnych – to jedne z głównych założeń strategii firmy Lorenz, właściciela marek Crunchips, Monster Munch, Curly czy Wiejskie Ziemniaczki. To podejście wiąże się ze zmianą receptur produktów, formatów oraz layoutu opakowań i informacji na nich zawartych.

– Rozwijając nasze marki, kierujemy się zarówno oczekiwaniami konsumentów, jak i odpowiedzialnością. Przykładem jest ograniczanie zużycia plastiku w opakowaniach pierwotnych, a w kwestii zdrowia konsumentów i odżywiania – realizacja strategii obniżania zawartości soli w naszych produktach. Co ważne, ich smak, tak uwielbiany przez konsumentów, pozostaje bez zmian

– mówi Aleksandra Paciorek, Kierownik ds. Marki, PR i Komunikacji Korporacyjnej Lorenz.

 

Jakie zmiany wprowadza zatem Lorenz? Producent zmienił folię opakowań pierwotnych dla Crunchips na cieńszą. Dzięki temu redukuje zużycie plastiku w przypadku chipsów klasycznych o 9%, a w przypadku Crunchips Sticks – aż o 18%. Na opakowaniu znalazła się ikona „Our mission: #Less plastic”. Ponadto na froncie paczki umieszczono ikony odpowiedzialności, aby podkreślić benefity produktu, przykładowo brak glutenu.

 

Na opakowaniach kultowych orzechowych chrupek Curly wyróżniona została informacja, że jest to produkt niesmażony, dostępny zarówno w wersji wegańskiej (Curly Classic), jak i wegetariańskiej (Curly Mexican). Co ważne, wysokość opakowania zredukowano o 2 cm, co przekłada się na ograniczenie zużycia plastiku o 6,5%. Na paczce informuje o tym ikona „Our mission: #Less plastic”.

 

W przypadku marki Wiejskie Ziemniaczki również zmniejszono ilość plastiku poprzez zmniejszenie wysokości opakowań o 1 cm, co obrazuje ikona „Nasza misja: #mniej plastiku”. Ponadto ulepszona została receptura, co sygnalizują ikony odpowiedzialności na opakowaniach. Smaki: Masło z solą, Koperek, Cebulka, Papryka, Wędzonka, Twarożek mają po zmianach 25% mniej soli niż w poprzedniej recepturze. Co ważne, warianty: Masło z solą, Koperek, Cebulka, Papryka, Wędzonka, Twarożek, Kocioł Drwala i Śmietanka z cebulką nie zawierają dodatku wzmacniaczy smaku. Na opakowaniu podkreślono również informację o lokalnym charakterze produktów – są one produkowane w Polsce z wykorzystaniem ziemniaków od rodzimych rolników.

Lorenz rusza z kampanią

Oprócz umieszczenia określonych informacji na paczkach chipsów i chrupek firma Lorenz rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię dotyczącą wprowadzonych zmian: redukcji soli i ograniczenia zużycia plastiku w opakowaniach pierwotnych. Kampania obejmuje zarówno kanały własne, jak i działania w serwisie YouTube oraz digital.