84 dni – tyle czasu wystarczyło, aby 3 miliony klientów Biedronki sięgnęło po nową aplikację przygotowaną przez sieć. Dzięki temu nowoczesnemu narzędziu, oszczędności kupujących swoje ulubione produkty w Biedronce są jeszcze większe, bo sięgają oni coraz częściej po produkty w promocyjnych cenach. Wśród tych najpopularniejszych artykułów są ręczniki kuchenne, parówki i ser żółty.
Od 30 maja, kiedy Biedronka umożliwiła pobieranie aplikacji z Apple App Store i Google Play, każdego dnia od kilkunastu do kilkudziesięciu tys. klientów sieci instalowało ją na swoich smartfonach. Dzięki istnieniu aplikacji wszystkie grupy klientów chętniej i częściej robią zakupy w Biedronce. Ma to związek z oferowanymi za pośrednictwem aplikacji bonusami: specjalnie dobranymi indywidualnymi promocjami w danym dniu oraz spersonalizowaną ofertę na bazie ich wcześniejszych decyzji zakupowych.
Aplikacja powstała po to, by klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni z zakupów w Biedronce, a w ich koszykach znalazły się potrzebne im produkty w niskich cenach. Pierwsze tygodnie funkcjonowania aplikacji pokazały, że ten cel udaje się realizować. Klienci najchętniej sięgają po produkty objęte promocjami.
– Marek Złakowski, Dyrektor ds. Rozwoju Relacji z Klientem i Cyfryzacji sieci Biedronka
Klienci Biedronki, którzy zainstalowali aplikację, korzystają z niej średnio 3 lub 4 razy w tygodniu. W ostatnich tygodniach prawie 93% klientów używających aplikacji odwiedziło sklep w celu dokonania zakupów, w tym zakupu produktów oferowanych im w specjalnych, niższych cenach. Klienci korzystają z aplikacji na wielu etapach procesu zakupowego; planując swoje zakupy w oparciu o promocje, w czasie zakupów – sprawdzając ceny produktów, przy kasie – skanując kartę, jak i po zakupach – sprawdzając swoje transakcje.
W związku z uruchomieniem w aplikacji narzędzia Shakeomat, od końca maja do dzisiaj sieć Biedronka stworzyła klientom możliwość zaoszczędzenia ponad 250 mln zł dzięki oferowaniu produktów dobieranych indywidualnie pod jednostkowe potrzeby danego klienta w specjalnych, niższych cenach.
Klienci posługujący się aplikacją najczęściej sięgali po oferowane im w specjalnych cenach produkty takie jak:
-
ręcznik kuchenny Mega Sweep 120 m
-
ser żółty plastry Królewski 135 g
-
papier toaletowy Queen Komfort 10 rolek
-
parówki Berlinki 300 g
-
tuńczyk w kawałkach mix Marinero
-
świeży filet z piersi kurczaka
-
ser mozzarella Sotille Gusto
-
deser mleczny czekoladowo-orzechowy Monte
-
pizza kurczak i pieczarki Donatello
-
krem Nutella.
Podstawowe zalety nowego e-narzędzia to m.in.:
-
wirtualna karta Moja Biedronka,
-
oferty spersonalizowane: „Tylko dla Ciebie” – od poniedziałku do piątku jedna dodatkowa spersonalizowana oferta ważna od następnego dnia; „Shakeomat” – raz dziennie produkt – niespodzianka, również spersonalizowany oraz „Wybrane dla Ciebie” z aktualnej gazetki,
-
gazetki z ofertą handlową,
-
skaner cen wszystkich produktów dostępnych w sklepach sieci
-
historia transakcji,
-
płatności Blikiem bez kodu,
-
możliwość uzyskania szybkiego kontaktu z Biurem Obsługi Klienta (telefonicznie, mailowo oraz przez aplikację)
Aby w pełni wykorzystać funkcjonalności aplikacji, należy zaznaczyć swój ulubiony sklep. Dzięki temu jej użytkownicy na bieżąco widzą dostępność produktów oferowanych w specjalnych cenach w tej konkretnej lokalizacji. Wyboru „Mojego sklepu” można dokonać podczas rejestracji w aplikacji. W przypadku użytkowników należących już do programu Moja Biedronka, aplikacja automatycznie sugeruje „Mój sklep” na podstawie historii zakupowej użytkownika.
Warunkiem korzystania z aplikacji jest posiadanie aktywnej karty Moja Biedronka lub w przypadku jej braku przystąpienie do programu w aplikacji.