W każdym Lidlu takie same ceny

W Lidl Polska masz pewność, że ceny w każdej placówce są dokładnie takie same! System elektronicznych oznaczeń cenowych to innowacja, która  jest stosowana już we wszystkich sklepach sieci w Polsce. To krok w stronę oszczędności surowców oraz wygody zarówno konsumentów, jak i pracowników Lidl Polska.  

Czy znasz taką sytuację, gdy znajoma osoba poleca Ci produkt w określonej cenie, idziesz do sklepu i… okazuje się, że cena jest zupełnie inna? Takie sytuacje nie mają miejsca w sklepach Lidl Polska! Sieć wprowadziła system e-cenówek, które stanowią gwarancję, że w każdej placówce, w całym kraju ceny są takie same.

We wszystkich sklepach Lidl Polska zakończył się proces instalacji ESL, czyli systemu elektronicznych oznaczeń cenowych (ang. Electronic Shelf Labeling) we wszystkich sklepach Lidl Polska. Pierwsze placówki zostały wyposażone w nowe rozwiązanie jeszcze w 2022 roku – test pokazał, że ESL to wygoda, a także krok w stronę bardziej zrównoważonej działalności. Wyświetlacze są bezpośrednio połączone z systemem zarządzania towarami, dlatego wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym.

W Lidl Polska klient jest zawsze w centrum uwagi, dlatego firma nieustannie troszczy się
o komfort konsumentów. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy z łatwością sprawdzi cenę produktu, a także ma możliwość pozyskania istotnych informacji, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Ponadto ESL pozytywnie wpływa na organizację pracy w sklepach – pracownicy Lidl Polska mogą poświęcić zaoszczędzony czas na obsługę klientów.

E-cenówki sprawiają, że zmniejsza się wysiłek związany z drukowaniem i zmianą cen, a co za tym idzie – procesy w firmie są jeszcze bardziej wydajne. Znaczna oszczędność papieru, tuszu, energii elektrycznej potrzebnej do działania drukarek oraz innych materiałów eksploatacyjnych, to mniejsze obciążenie dla środowiska. Dzięki zastosowaniu systemu elektronicznych oznaczeń cenowych można zaoszczędzić ponad 133 tony papieru rocznie.

Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe? Bardzo podobnie do klasycznych ramek,
w których umieszczane są informacje o cenach – są to wyświetlacze umieszczone przy półkach
z towarami. Dzięki dużym cyfrom i literom informacje są dobrze widoczne, a ich odczytanie nie powinno przysporzyć trudności klientom.

Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy” przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim raporcie, opublikowanym za lipiec 2023 r. sieć zajęła pozycję lidera wśród sklepów tego formatu oraz drugie miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych. Z kolei według „Faktu” spośród czterech podmiotów objętych zestawieniem, koszyk 25 podstawowych produktów jest najtańszy w Lidlu (ceny zawarte w zestawieniu pochodzą z 7.08.2023 r.).