Większość Polaków pije „białą“ kawę. Wersje z dodatkiem napojów roślinnych coraz bardziej popularne

Polacy uwielbiają kawę. Aż 87% pije ją codziennie, a ponad połowa z nich wybiera wariant z mlekiem lub jego roślinną alternatywą – wynika z przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. badania agencji Kantar. Styczniowe nowości w ofercie Tchibo to odpowiedź na potrzeby tych drugich. Na półki sklepów właśnie trafiła kawa ziarnista Variazione, która idealnie komponuje się z dodatkiem mleka lub napoju roślinnego, zaś w ofercie kawiarni znaleźć można wegańskie sezonowe napoje kawowe i ciasta. To idealny sposób na świętowanie trwającego właśnie Veganuary.

Spośród osób deklarujących, że pije kawę, aż 87% robi to codziennie, a dokładnie połowa z nich – kilka razy dziennie. Najwięcej osób – 31% – sięga po dwie filiżanki każdego dnia, 30% po jedną, a 22% po trzy. Średni dzienny wynik dla naszego kraju to 2,4 filiżanki. – Polscy konsumenci na tle innych narodów Europy środkowo-wschodniej są wyjątkowo mocno zaangażowani w tematy kawy i zainteresowani innowacjami w tej kategorii. Jak wynika z naszych badań, 54% Polaków pijących kawę na co dzień wybiera warianty z dodatkiem mleka lub jego roślinnego zamiennika. W Tchibo w potrzeby konsumentów wsłuchujemy się na co dzień, a swoistą odpowiedzią na nie jest wprowadzenie do oferty kawy ziarnistej Variazione, która skomponowana została specjalnie do tzw. kaw białych – wyjaśnia Małgorzata Kicia, Senior Brand Manager, Tchibo.

Innowacje mile widziane

Jak się zatem okazuje, dla większości pijących kawę Polaków tworzy ona duet nierozłączny z mlekiem lub jego roślinną alternatywą. W tej grupie dominują kobiety i młodzi dorośli. Choć znaczna większość (77%) używa mleka krowiego, już niemal co piąty konsument (19%) kawy decyduje się na jego wegańskie alternatywy. Na liście najpopularniejszych znajdują się napoje owsiane, migdałowe, sojowe oraz kokosowe.

– Wegański styl życia staje się coraz popularniejszy, co wpływa również na zwiększenie zainteresowania dodatkami w postaci napojów roślinnych. Z tego też względu, w ramach świętowania Veganuary, zaproponowaliśmy klientom naszych kawiarni wegańską alternatywę napoju sezonowego, tj. Cappuccino z karmelem i gruszką

– mówi Joanna Chodakiewicz, Brand Manager Coffee Bar w Tchibo, zapraszając tym samym do odwiedzenia kawiarni.

 

Wegańskie Cappuccino z karmelem i gruszką to kompozycja z delikatną pianką, w której słodycz karmelu przeplata się z aromatem soczystych gruszek. Podniebienie zachwycają także wegańskie ciasta – sernik z malinami oraz ciasto bananowe z pistacjami. Dodatkowo do każdej z kaw dostępnych w kawiarniach Tchibo można wybrać dodatek napoju roślinnego, zamiast tradycyjnego mleka.

Nowość: Tchibo Variazione – pełnia smaku bez kwasowości

Ci, którzy uwielbiają kawę z mlekiem lub jego roślinną alternatywą, ale wolą pić ją w domu, w Tchibo również znajdą coś dla siebie. Wraz z początkiem nowego roku oferta sklepów Tchibo została rozszerzona o kawę ziarnistą Variazione. Produkt ten zadowoli wielbicieli intensywnych, ciemno palonych kaw, preferujących warianty bez kwasowości. Variazione jest jej pozbawiona, co czyni z niej idealną bazę do napojów z dodatkiem mleka lub jego alternatyw.

 

To mieszanka dwóch rodzajów ziaren – wietnamskiej robusty (70%) z pochodzącą z Brazylii arabiką (30%). Bez wątpienia będzie aromatycznym i pełnym smaku dopełnieniem noworocznych oraz karnawałowych spotkań z bliskimi – zarówno tych przy domowym latte, jak i cappucino.

 

Perfekcyjna kawa to taka, która zachwyci Twoje podniebienie – przyznają zgodnie eksperci. A jeśli tę domową przyrządza się zgodnie z podstawowymi zasadami – tj. stopień zmielenia ziaren jest odpowiednio dobrany, do jej przygotowania używa się wody bogatej w minerały i tlen (najlepsza jest ta o umiarkowanym stopniu twardości i niechlorowana), a do tego wypija ją w ulubionym towarzystwie – przepis na świętowanie (niemal każdej okazji) jest gotowy. A jeśli idealna celebracja to ta poza domem – bariści Tchibo przygotują Twój ulubiony napój kawowy dla Ciebie.