Coca-Cola Company zamierza do 31 grudnia wycofać ze swojego globalnego portfolio szereg napojów o słabych wynikach. Decyzja zapadła po ogłoszeniu planów odchudzania swojego portfolio w ramach przeglądu strategicznego. Wśród tych marek to napoje dietetyczne TaB i Coca-Cola Life na rynku amerykańskim.
Tab był dietetycznym napojem typu cola stworzonym i wprowadzonym w 1963 roku jako pierwszy dietetyczny napój Coca-Coli. Soda zero kalorii zyskała popularność w latach 80. i utrzymywała się na niskim poziomie w ciągu ostatnich kilku dekad, głównie wśród konsumentów, którzy dorastali z marką. Jego popularność zaczęła spadać na początku lat osiemdziesiątych po wprowadzeniu dietetycznej coli.
„Stawiamy sobie wyzwanie, aby inaczej myśleć o naszych markach, aby przyspieszyć naszą transformację w firmę zajmującą się całkowicie napojami. Nie chodzi o ograniczanie się do określonej liczby produktów oferowanych pod naszymi markami. Celem jest zwiększenie wpływu i wzrostu ”.
– mówi Cath Coetzer, globalny dyrektor ds. Innowacji i marketingu w Coca-Cola.
Inne wycofane marki w USA to Odwalla , Zico i Diet Coke Feisty Cherry, a także produkty regionalne w USA, takie jak Northern Neck Ginger Ale i Delaware Punch.
Vegitabeta (Japonia) i Kuat (Brazylia) to jedne z produktów opuszczających międzynarodowe portfolio Coca-Coli.
źródło: https://www.foodingredientsfirst.com/