Życie toczy się w kuchni

– Coraz większe znaczenie ma miejsce, w którym gotujemy i jemy. Spędzając czas w kuchni chcemy również, żeby była to przestrzeń przyjemna dla oka, funkcjonalna i zaopatrzona w nowoczesne sprzęty. Czas w kuchni przestaje być obowiązkowy i nudny, a zaczyna inspirować – mówi Karolina Sarnik, dyrektor marketingu Zakładów Mięsnych Silesia, właściciela wędliniarskiej marki Duda.

Fakt, jak sami czujemy, że życie toczy się w kuchni, dziś potwierdzają też badania, które dodatkowo zwracają uwagę na to, że coraz ważniejsze dla nas jest budowanie więzi przy gotowaniu oraz dobry klimat i warunki w samej kuchni. Śniadania i kolacje z reguły przygotowujemy lub chcemy przygotowywać we własnej kuchni, najczęściej wybierając wędliny. 91% Polaków przynajmniej raz w tygodniu na śniadanie je wędliny i produkty mięsne takie jak kabanosy, parówki (również drobiowe) – wynika z badania firmy 4P Research MIX przygotowanego na zlecenie Zakładów Mięsnych Silesia S.A.

 

Przygotowywanie posiłków stanowi ważną część dnia. Główne okazje spożywania wędlin to domowe śniadanie i kolacje. Ponad 2/3 konsumentów spożywa w domu kabanosy, kiełbasy, parówki i wędliny. Coraz częściej są to produkty drobiowe. Dodatkowo wzrasta świadomość żywieniowa konsumentów, którzy w coraz większym zakresie dbają o jakość produktów, które spożywają.

 

Jak potwierdzają badania, wspólne przygotowywanie posiłków jest okazją do śmiechu, zabawy, nauki nowych umiejętności czy odkrywania nowych smaków.

Dziś bardzo ważne są relacje i spędzony razem czas. Zarówno w rodzinie, jak w kręgu znajomych i przyjaciół. Przygotowanie i jedzenie posiłków jest naturalnym, pierwotnym „spoiwem” relacji, buduje więzi i poczucie wspólnoty. Bywa wyrazem uczuć i nośnikiem rodzinnej tradycji. Jest „zasobem” emocjonalnym, z którego czerpie się motywację i poczucie bezpieczeństwa

przekonuje Janka Golińska z firmy badawczej 4P, odnosząc się do wyników najnowszych badań jakościowych, zrealizowanych metodą metaforyczną (inspirowaną metodologią ZMET).

 

Do końca marca 2024 r. trwa Wielka Loteria (szczegóły na stronie www.loteriaduda.pl)

W naszej Loterii możecie Państwo wygrać „Kuchnię marzeń”, gdzie będzie spotykała się cała rodzina, żeby spędzić czas, gotować, kanapkować, pielęgnować wartości i poznawać nowe, zdrowe smaki

– dodaje Karolina Sarnik.

Czy warto sięgać po marzenia? Zdaniem marki Duda, której powstanie zaczęło się od tradycji rodzinnych, pasji i marzenia – jak najbardziej.

 

Zapraszamy do udziału w Wielkiej Loterii!