Grupa Muszkieterów, zrzeszająca polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2018 roku obroty w wysokości 7,5 miliarda złotych. Jest to wynik o 5,5 proc. wyższy, czyli o blisko 400 mln złotych, w porównaniu z rokiem poprzednim. W omawianym okresie obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio powyżej 5,16 miliarda złotych i ponad 2,3 miliarda złotych. Oznacza to wzrosty kolejno o 3,4 proc. i 10,3 proc. rok do roku. Rosnące obroty Grupy to potwierdzenie mocnej pozycji Muszkieterów na rynku i dobry prognostyk na przyszłość.
Rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce to m.in. efekt licznych inwestycji – te w ubiegłym roku wyniosły ponad 100 milionów złotych. W 2018 roku Grupa przeznaczyła tę kwotę m.in. na otwarcia nowych punktów handlowych, repozycjonowanie cen oraz promocje dla klientów obu sieci.
Rok 2018 był wymagający dla sieci Intermarché zarówno z uwagi na uwarunkowania zewnętrzne, przykładem jest wprowadzenie ograniczenia handlu w wybrane niedziele,
jak i wewnętrzne. Niemniej podjęliśmy liczne działania w zakresie m.in. polityki cenowej, asortymentowej i promocyjnej, które naszym zdaniem poprawią wyniki w kolejnych kwartałach – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Cieszymy się, że mimo wszystko udało się nam wypracować dalsze wzrosty obrotów sieci. Niebawem będziemy gotowi rozpocząć nowe pozycjonowanie marki Intermarché. Jest to wynik intensywnej, wielomiesięcznej pracy właścicieli sklepów i pracowników Grupy, podjętej po dogłębnej analizie rynku i potrzeb konsumentów. Równolegle konsekwentnie analizujemy portfel naszych obecnych lokalizacji. Natomiast idzie to w parze z systematycznym poszukiwaniem alternatywnych sposobów otwierania kolejnych supermarketów. W 2019 roku planujemy otworzyć minimum 4 nowe sklepy pod szyldem Intermarché. Co ważne jedno z tych otwarć udało nam się z sukcesem zrealizować już w styczniu tego roku. Kolejnym naszym celem będzie wprowadzanie nowych kanałów komunikacji z klientem. Planujemy także rozwijać sieć naszych stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive.
W 2018 roku Bricomarché rozwinęło sieć punktów handlowych i otworzyło 9 nowych placówek. Sklepy powstały w: Poznaniu, Wrocławiu, Lubartowie, Gnieźnie, Świdniku, Konstantynowie Łódzkim, Dąbrowie Górniczej, Radzyniu Podlaskim, a także Wyszkowie. Oznacza to, że na koniec 2018 roku markety były dostępne dla klientów w 156 lokalizacjach. Na szczególną uwagę zasługują ubiegłoroczne otwarcia sklepów Bricomarché w Poznaniu i Wrocławiu. Są one kontynuacją zapoczątkowanej w 2017 roku strategii wchodzenia sieci do dużych miast.
Ubiegłorocznym sukcesem sieci Bricomarché było otwarcie czterech składów budowlanych. Powstały one w Lubawie, Złocieńcu, Tarnobrzegu i Krępicach. Na koniec 2018 roku na terenie naszego kraju funkcjonowało pięć takich obiektów. Natomiast już na początku 2019 roku sieć otworzyła ostatni z zaplanowanych sześciu magazynów.
Mamy ambitne plany wobec sieci Bricomarché. Dotyczą one zarówno otwarć kolejnych punktów sprzedaży, jak i działań z zakresu cyfryzacji. W 2019 roku planujemy otworzyć około 15 nowych supermarketów w różnych częściach Polski. Ponadto chcielibyśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta w zakresie wykorzystania dodatkowych narzędzi technologicznych. W tym celu już na początku roku klienci będą mieli możliwość podglądu ceny i dostępności danego towaru w poszczególnych sklepach naszej sieci. Rozpoczęliśmy także testy naszych rozwiązań Drive i Click&Collect. Planujemy również stworzenie obszernej bazy danych produktów, co pozwoli na wzbogacenie asortymentu naszych supermarketów o towary, które nie będą na co dzień dostępne na sklepowych półkach – podsumowuje dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalny Bricomarché w Polsce.
źródło: informacja prasowa Intermarché