Ale dobre! PSH Lewiatan z nową strategią marki własnej

Pierwsze produkty marki własnej zadebiutowały w Lewiatanie w 2000 roku. Od tego czasu sieć systematycznie zwiększała i optymalizowała ich portfolio do ponad 570 SKU w bieżącym roku. Produkty z logo Lewiatan, dzięki połączeniu dobrej jakości i atrakcyjnej ceny, zdobyły duże uznanie i popularność wśród klientów. Ich sprzedaż detaliczna w Lewiatanie systematycznie rośnie, osiągając w ubiegłym roku poziom blisko 950 mln zł.

 

Silna marka własna istotnym elementem strategii PSH Lewiatan

 

W ciągu ostatnich miesięcy Lewiatan zrewidował dotychczasowe założenia strategiczne w obszarze marki własnej. Nowa strategia systematyzuje podejście sieci koncentrując się na dopasowaniu asortymentu do zmieniających się preferencji konsumentów. Kilka dni temu zadebiutowały w sklepach Lewiatan pierwsze produkty nowej marki „Ale dobre!”. To cross-kategorialna marka segmentu dla smart shoppera skupiająca najbardziej popularne produkty. Docelowo liczyć będzie około 60 SKU wyróżniających się spójną szatą graficzną opakowań z logo Lewiatana. Jednak ich największym atutem będzie atrakcyjna cena detaliczna i dobra jakość umożliwiająca bezpośrednią konkurencję z dyskontami.

 

Naszym Klientom zależy na tym, aby kupować dobry jakościowo produkt w przystępnej cenie. W czasach silnego wzrostu cen widzimy wzrost zainteresowania produktami marki własnej. Analizując trendy rynkowe wdrożyliśmy dla nich nową strategię, uwzględniając podział na segmenty cenowe i budowę nowych marek dla poszczególnych kategorii. Naszym celem jest spełnienie oczekiwań zróżnicowanych grup klientów i dostarczenie im produktów, które zaspokoją ich potrzeby – mówi Krystyna Domagalska, Kierownik Działu Wiedzy o Konsumencie Lewiatan Holding S.A.

 

Baila! Poczuj owocowy rytm natury

 

W czerwcu zadebiutowała także na półkach Lewiatana marka „Baila”. To szeroki wybór soków owocowych
i warzywnych, napojów oraz smoothies. Baila to produkty przystępne cenowo, mające prosty skład i zawierające codzienną porcję owoców i warzyw. Do tego szeroki wybór smaków od ulubionych przez klientów polskich owoców po poszukiwane smaki egzotyczne.

– Tworząc nową markę postawiliśmy na wysokiej jakości skład oraz atrakcyjne wizualnie opakowanie podkreślające naturalny kolor owoców i warzyw. Nazwa produktów nawiązuje do zdrowego, pełnego energii i słońca stylu życia – dodaje Krystyna Domagalska.

 

Jeszcze w trakcie wakacji w sklepach pojawią się produkty kolejnej marki „Vegelogy”. To propozycja dla osób, które eliminują artykuły spożywcze pochodzenia zwierzęcego ze swojej diety. Vegelogy to odpowiedź na zapotrzebowanie współczesnego konsumenta.

 

Vegelogy, najmłodsza marka w Lewiatanie

 

Według danych rynkowych Polska jest liderem wśród krajów z najwyższym wzrostem nowości wegetariańskich
w ostatnich dwóch latach. Z myślą o konsumentach szukających zamienników dla produktów i dań pochodzenia zwierzęcego Lewiatan proponuje w 100% roślinną markę własną Vegelogy. Tworząc ją zadbano o jakość, dobry skład i smak. Obecnie pod logo Vegelogy znajduje się̨ kilka nowości produktowych takich jak: roślinne alternatywy dla mleka: napój migdałowy, owsiany i sojowy, hummus z ciecierzycy z dodatkiem suszonych pomidorów oraz pasty do kanapek z kukurydzy i cieciorki oraz papryki marchewki. Ofertę Vegelogy uzupełniają trzy rodzaje warzywnych makaronów: z czerwonej soczewicy, zielonego groszku oraz ciecierzycy.

Marka „Vegelogy” to oferta, która wychodzi naprzeciw trendom konsumenckim. Już dziś ponad 40% klientów deklaruje, że w znaczny lub umiarkowany sposób ograniczyło spożycie mięsa. Ta zmiana w podejściu do diety szczególnie widoczna jest wśród kobiet, mieszkańców miast i osób w wieku od 25 do 34 lat – wyjaśnia Patryk Impert, Kierownik Działu Marki Własnej Lewiatan Holding S.A.

 

Dobry skład i nowoczesne opakowanie

 

Warto podkreślić, że w składzie produktów Baila i Vegelogy dominują naturalne składniki. Ponadto każdy
z produktów marki własnej Lewiatana przechodzi kilkufazowy proces weryfikacji oraz kontroli jakości. Również opakowania wpisują się w trendy odpowiedzialnej produkcji, są minimalistyczne w formie i nadają się do recyklingu. Dodatkowo, większość z nich posiada certyfikaty potwierdzające, że zostały wyprodukowane
z materiałów pochodzących z produkcji wspierającej ochronę lasów.

 

Rynkiem od dłuższego czasu ponownie rządzi cena

Polska Sieć Handlowa Lewiatan rozwija asortyment produktów marki własnej od 23 lat. Dzięki partnerskiej współpracy z ponad 130 zaufanymi producentami w ofercie marki znajduje się obecnie około 570 artykułów.