Alpro Flexi Team przypomina: Roślinne nie gryzie!

Trwa kampania influencer marketingowa marki Alpro, producenta napojów roślinnych oraz roślinnych alternatyw dla jogurtu i deserów, należącego do spółki Danone. Influencerzy tworzący Alpro Flexi Team przekonują, aby wraz z nadchodzącą wiosną otworzyć się na nowe doznania kulinarno-smakowe i włączyć do swojej diety produkty pochodzenia roślinnego. W myśl hasła kampanii: Roślinne nie gryzie!

Konsumenci coraz chętniej sięgają po roślinne źródła białka – w 2023 roku kategoria odnotowała dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – ponad 17% w ujęciu wartościowym oraz 14,5% w ujęciu wolumenowym[1]. Dla tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się po nie sięgnąć, barierą są m.in. obawa o smak oraz brak wiedzy o tym, jak wykorzystać produkty roślinne w kuchni[2]. Na szczęście z pomocą przychodzi Alpro Flexi Team – grupa kilkudziesięciu popularnych w Polsce influencerów kulinarnych, lifestylowych, a także specjalizujących się w temacie dietetyki. Na swoich profilach w mediach społecznościowych zachęcają oni do urozmaicenia diety produktami pochodzenia roślinnego i pokazują, że „Roślinne nie gryzie”!

Amatorzy roślinnego

Do odkrywania roślinnych smaków zachęcają m.in. Lara Gessler, Luka Trochonowicz, Volodymyr Testardi czy Arbuzazuza – Zuza Lisowska. Na swoich profilach prezentują autorskie przepisy, w których wykorzystają m.in. produkty Alpro. Zwracają uwagę, że bazując na produktach pochodzenia roślinnego można gotować prosto, sezonowo i pysznie – bowiem, jak podkreślają, włączanie ich do diety nie oznacza rezygnacji z walorów smakowych – wręcz przeciwnie. Dzięki szerokiemu wyborowi składników bazowych – owies, migdał, kokos, soja – w portfolio Alpro każdy znajdzie coś dla siebie.

– W Alpro wierzymy w pozytywną moc roślin oraz w to, że urozmaicona dieta to wielki mały krok w dobrą stronę, zarówno dla naszego zdrowia, jak i stanu planety. Dlatego, m.in. w ramach trwającej właśnie kampanii, zachęcamy konsumentów do wspólnego odkrywania smaków, eksperymentowania, a przy tym poszerzanie wiedzy na temat zbilansowanej diety. Produkty pochodzenia roślinnego są jej ważnym elementem, nawet jeśli nie jesteśmy weganami czy wegetarianami. W szerokim portfolio Alpro każdy może znaleźć coś dla siebie, a wiosna to dobry czas na próbowanie nowości i modyfikację nawyków

– mówi Monika Balcerzak, starszy menedżer marki Alpro.

 

Opublikowane w ramach kampanii przepisy zostaną zebrane w darmowym e-booku, którego publikacja została zaplanowana na wiosnę. Dzięki temu każdy będzie mógł do nich wrócić w dowolnej chwili. Kampania influencer marketingowa realizowana jest we współpracy z agencją Stor9.

Dla zdrowia i planety

Bogactwo oferty Alpro pozwala na wykorzystanie produktów roślinnych marki w różnorodny sposób. Sojowe alternatywy dla jogurtów czy produkty typu skyr mogą stanowić szybką przekąskę lub dodatek do deseru; napoje sojowe, owsiane, kokosowe czy migdałowe świetnie sprawdzą się jako baza do shake’ów; z kolei napoje z linii Alpro Barista idealnie pasują do kaw. Produkty marki Alpro, będącej liderem wśród roślinnych producentów markowych[3], w zależności od wariantu są wzbogacone w składniki odżywcze, tj. wapń czy witaminy B2, B12, D2 i E oraz stanowią źródło białka czy błonnika. Doskonale wpisują się też w koncepcję diety planetarnej, zwanej fleksitariańską, zakładającej m.in., że białko roślinne, pochodzące choćby z roślin strączkowych i ich przetworów, napojów roślinnych czy orzechów, powinno dominować w naszym jadłospisie nad białkiem z produktów pochodzenia zwierzęcego[4].

 

Ten model żywienia – opracowany przez międzynarodowy zespół naukowców, wchodzących w skład The EAT-Lancet Commission on Food, Planet, Health – jest rekomendowany m.in. przez ekspertów zainicjowanego przez grupę spółek DANONE Interdyscyplinarnego Centrum Analiz i Współpracy Żywność dla Przyszłości[5], autorów raportu „Talerz przyszłości”. Wskazują oni, że dieta planetarna jest korzystna zarówno dla zdrowia, jak i stanu planety, bowiem żywność pochodzenia roślinnego ma najmniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji CO2, zużycia wody i użytkowania gruntów[6].

 

1 Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), zmiana sprzedaży wolumenowej i wartościowej, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta). 

2 Brand Health Tracker styczeń-grudzień 2023, Kantar

3 Danone za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), udziały wartościowe w kategorii z wyłączeniem marek własnych, okres MAT W52 2023, kategoria: Produkty roślinne - napoje roślinne i roślinne alternatywy dla jogurtów, deserów i śmietan (klasyfikacja własna Klienta). 

4 Raport “Talerz Przyszłości”: https://danone.pl/assets/interdyscyplinarne/Raport_Talerz_Przyszlosci_2023.pdf. 

5 Tamże. 

6 Clark, Tilman – Comparative analyses of environmental impacts of agricultural production systems, agricultural input efficiency and food choice, 2017. 

7 Danone za Nielsen” – firma Danone, wykluczając marki własne, osiągnęła najwyższy udział wartościowy sprzedaży w grupie produktów nabiałowych (rozumianej jako suma kategorii: desery mleczne, serki homogenizowane, mleko smakowe, kawa mrożona, produkty mleczne dla dzieci, desery roślinne i jogurty, kefiry, maślanki i jogurty) oraz w grupie produktów roślinnych (rozumianej jako suma kategorii: napoje, desery, jogurty i śmietany pochodzenia roślinnego), Panel Handlu Detalicznego, rynek: Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa - udziały, okres IV 2018 – III 2020.