Dziś obchodzimy Międzynarodowy Dzień Mleka Roślinnego!

Z tej okazji przedstawiamy kilka ważnych informacji z rynku, dotyczących trendów w sektorze roślinnym!

Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że w okresie od kwietnia 2021 r. do marca 2022 r. po roślinne zamienniki mięsa oraz nabiału sięgnęło niemal 6 mln polskich gospodarstw domowych, czyli o 21 proc. więcej niż w analogicznym okresie sprzed roku.

 

Z badania przeprowadzonego w 2019 roku przez agencję IQS wynika, że już wtedy ok. 43 proc. Polaków ograniczało spożycie mięsa, a prawie co 10. konsument nie je go wcale, coraz częściej sięgając po roślinne alternatywy tradycyjnych produktów ze względów zdrowotnych i środowiskowych. Z raportu RoślinnieJemy („Badanie opinii publicznej odnośnie postaw konsumenckich Polaków wobec produktów i dań roślinnych”) wynika, że wegetarianie to w sumie grupa licząca ok. 3,2 mln Polaków.

 

Według raportu „Roślinne alternatywy nabiału – postawy polskich konsumentów” 38% Polaków kupuje roślinne alternatywy mleka przynajmniej okazjonalnie (wśród osób między 18. a 24. rokiem życia aż 46%), 6% sięga po nie częściej niż po mleko tradycyjne, a 3% wybiera wyłącznie wersję roślinną. Najrzadziej wybieranym roślinnym produktem są alternatywy sera – aż 68% Polaków zawsze kupuje wersję tradycyjną tego produktu. Największą popularnością wśród ankietowanych z najmłodszej grupy cieszą się jogurty roślinne.

 

źródło: foodanddesign.pl