Lidl Polska podsumowuje wyniki sprzedaży polskiego mięsa, wędlin i nabiału do innych krajów

Lidl Polska nieustannie poszukuje nowych dostawców, oferując im długofalową współpracę. Priorytetem są jednak przede wszystkim krajowe przedsiębiorstwa – sieć od początku swojej działalności kładzie nacisk na współpracę z polskimi producentami i dostawcami. W 2020 roku wartość sprzedanego do innych krajów mięsa, wędlin oraz nabiału za pośrednictwem sieci Lidl Polska wyniosła blisko 1,5 mld zł. 

 

Sieć w  wyborze dostawców kieruje się przede wszystkim wysokimi standardami w zakresie jakości i bezpieczeństwa produktów. Lidl Polska posiada przejrzyste standardy jakościowe, dlatego wymaga także od swoich dostawców spełnienia warunków audytu jakości. Na co dzień w portfolio produktowym firmy można znaleźć bogatą gamę rodzimych produktów, które oprócz dystrybucji w kraju, sprzedawane są także poza jego granice. W 2020 roku Lidl Polska sprzedał wędliny od polskich producentów do innych krajów o łącznej wartości aż 507 mln zł. Z kolei wartość sprzedaży mięsa od polskich dostawców do innych krajów wyniosła ponad 471 mln zł. Zagraniczna sprzedaż nabiału, wyprodukowanego w Polsce, za pośrednictwem sieci Lidl Polska w tym samym okresie osiągnęła wartość 492 mln zł.

 

„Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu naszej firmy. Zawsze, gdy tylko możemy, stawiamy na współpracę z polskimi dostawcami, którzy są dla nas niezwykle istotni. Cieszymy się, że możemy zaoferować tak bogatą ofertę wysokiej jakości produktów od  producentów z Polski, a dodatkowo także wspierać ich rozwój na rynki zagraniczne. W 2020 roku wartość produktów – wędlin, mięsa i nabiału – sprzedanych do innych krajów za naszym pośrednictwem wyniosła blisko 1,5 miliarda złotych – to wspólny sukces, który nie byłby możliwy bez długo wypracowywanych, partnerskich relacji biznesowych”

– podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications & CSR Lidl Polska.

 

Lidl Polska od dawna konsekwentnie wspiera rozwój krajowych producentów i sprzedaż polskich produktów na zagraniczne rynki. Sieć stawia na długofalową współpracę z dostawcami, opartą na wzajemnym szacunku, zaufaniu oraz etyce.